Terug naar overzicht

De perfecte Facebook post

19 dec 2012

Facebook is met ruim één miljard gebruikers nog steeds een groot succes. Als bedrijf kun je hier mooi op inspelen door Facebook te gebruiken als marketingtool. Daarbij zijn goede, relevante updates van groot belang. Om de perfecte Facebookpost te kunnen maken, geven wij je hieronder 8 tips.

1. Korte berichten

Publiceer korte en persoonlijke berichten. Toon in berichten je expertise en stel vragen. Zo zorg je voor interactie. Plaats een link in de eerste 90 karakters van jouw post.

2. Call-to-action

Plaats duidelijke call-to-actions in de posts, zoals een url naar je website of een blogpost.

3. Gebruik afbeeldingen

Gebruik foto's of afbeeldingen in je berichten. Mensen klikken eerder op een bericht dat een foto bevat dan een 'kaal' Facebookbericht met alleen tekst. Publiceer geen logo's, maar afbeeldingen die impact hebben en veelzeggend zijn.

4. Zorg voor engagement

Stimuleer conversaties en interactie bij je volgers. Stel vragen, vraag naar de mening van je volgers of open een poll waar mensen op kunnen reageren. Maar reageer zelf ook en geef antwoord op gestelde vragen.

5. Target

Let op de timing, het land, de taal en actualiteit van jouw berichten. Zorg dat ze relevant zijn voor jouw doelgroep.

6. Mobile first

Veel Facebookgebruikers bezoeken het platform via hun smartphone. Houd hier rekening mee door simpele afbeeldingen, korte teksten en eventuele one-click call-to-actions te gebruiken.

7. Promoten

Om je berichten onder een grotere groep gebruikers kenbaar te maken, kun je gebruik maken van gesponsorde verslagen. Hiermee zijn je berichten zichtbaar onder meer (vrienden van je) fans.

8. Meten is weten

Facebook biedt standaard een statistiekenoverzicht. Hiermee kun je belangrijke gegevens over jouw pagina bekijken en analyseren. Er staan cijfers in over het aantal likes, fans, bereik, demografische gegevens, betrokken gebruikers etc.

Lees meer op: http://www.frankwatching.com/8-tips-voor-een-perfecte-facebook-post-infographic