Terug naar overzicht

Leadgeneratie met Leadinfo

23 juni 2021

Sinds kort zijn we partner geworden van Leadinfo. In dit blog leg ik je uit wat deze data-gedreven marketing tool doet en wat je ermee kunt. Alvast 1 take-away. Je kunt Leadinfo GRATIS 14 dagen proberen. In die tijd zie je gelijk de kracht van Leadinfo en kun je meteen aan de slag met nieuwe leads šŸ‘. Na deze periode ontvang je een voorstel voor een abonnement o.b.v. het aantal leads die bij jouw binnen komen.

buro26 banner certified partner

Nog voordat ik verder ga is het goed om te weten dat slechts 3-5% van website bezoekers contact opneemt na het bezoeken een site. Ruim 95% dus niet. Leadinfo is een mooie tool om die overige 95% te identificeren zodat je ook die groep kunt benaderen met de juiste vragen.

Inhoud

Wat is leadgeneratie

Met dank aan Salesforce deze mooi quote:

Een lead is iemand die belangstelling heeft getoond in de producten of diensten van een bedrijf, maar mogelijk nog geen aankopen mag of kan doen. Het gaat om potentiĆ«le klanten met wie een bedrijf nog geen zaken heeft gedaan, maar van wie redelijkerwijs kan worden aangenomen dat ze daar in de toekomst wel in geĆÆnteresseerd zijn.

Met leadinfo kun je bedrijven identificeren die je website hebben bezocht en interesse hebben getoond in bepaalde onderwerpen doordat ze specifieke pagina's daarover hebben bekeken. Deze vorm van belangstelling kun je zien als een lead. Je moet er alleen nog zelf opvolging aan geven. 

Hoe werkt Leadinfo?

Nu je weet wat het genereren van leads is ben je natuurlijk benieuwd hoe Leadinfo jou hierbij gaat helpen? Dit doen ze als volgt. Er wordt een script (stukje code) op je website geplaatst. Hiermee worden IP adressen verzameld en er wordt gemeten wat bezoekers op je site doen. Die IP adressen zijn vervolgens gekoppeld aan een database met gegevens die bekend zijn over dit IP. Op die manier kun je in Leadinfo zien dat Bedrijf A (met 25 werknemers en 15 miljoen omzet) de pagina over dienst B heeft bekeken.

Ho, wacht...

Dat is toch helemaal niet AVG proof? Jawel! En ik quote: Leadinfo is legaal te gebruiken onder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR) die per 25 mei 2018 als Europese privacywet geldt. Leadinfo gebruikt het IP-adres van de bezoeker om daarbij bedrijfsgegevens te verkrijgen uit openbare bronnen zoals de Kamer van Koophandel. Meer informatie over Leadinfo en AVG vind je op help.leadinfo.nl/avg.

Inbox met leads

Als je Leadinfo opent zie je navigatiebalkje bovenaan. Als je klik op 'Inbox' kom je op de plek waar alle leads binnenkomen. In feite een soort inbox weergave van je mail. Aan de linkerkant kun je jouw inbox filteren op datum, land of labels. Deze labels kun je zelf toekennen op een binnengekomen lead. Labels kunnen ook middels (triggers) automatisch worden toegekend op een lead.

Stel je wilt nog meer klanten voor 'Dienst A'  dan zou je bezoekers automatisch kunnen labelen met 'Dienst A' als ze de pagina 'Dienst A' hebben bezocht. Hoogst waarschijnlijk hebben ze dan interesse.

inbox leadinfo

Lead

Als je een lead aanklikt zie je aan de rechterkant vervolgens allerlei nuttig informatie over de lead. Zoals:

  • E-mailadres
  • Telefoonnnummer
  • Adresgegevens
  • Paginaweergaven
  • FinanciĆ«le data
  • Oprichtingsdata
  • Industrie
  • Aantal werknemers

Naast deze informatie krijgt iedere lead een zogenaamde 'Leadscore'. Aangegeven met een balkje die van rood naar groen loopt. Dit wordt automatisch toegekend. Groen als er naar verwachting een grotere kans is dat de lead converteert (een klant kan worden). De score wordt bepaald door het: het aantal bezochte pagina's, het aantal bezoekmomenten en duur van het bezoek.

Op iedere lead kun je notities toevoegen. Handig als een collega bijvoorbeeld jouw werk overneemt. Dan kan zij/hij precies zien in welk stadium de klant zich bevind, wat er bijvoorbeeld al is gecommuniceerd en wat niet.

Wat zit er in de basis in?

Naast je inbox met leads heb je standaard het volgende tot je beschikking:

  • 3 gebruikers
  • Realtime inbox (er verschijnt een label met 'LIVE' als een betreffende lead op dat moment op je site is)
  • Exporteerfunctie (exporteer een lead met alle gegevens naar PDF)
  • Triggers (label leads automatisch op bepaald bezoekgedrag, aantal werknemers, branche, etc)
  • Lead gen form (een pop-up / chat-achtig venster met een oproep voor de bezoeker. Bel of mail mij terug)
  • 25+ integraties (Exact, Hubspot, MS Teams, Slack, Zapier, etc)
  • Gratis support via de chat
  • Onboarding webinar (wekelijks om 11:00. Schrijf je hier in)

Extra features (add-ons)

  • Liquid content (benader klanten persoonlijk in content)
  • Schermopname (zie precies waar je bezoekers op hebben geklikt)
  • Extra gebruiker
  • Logo van Leadinfo verbergen in de Leadinfo pop-up (Lead gen form)

Proberen?

Van proberen kun je leren! Ik weet niet of dit een echte uitspraak is, maar na 14 dagen zie je in ieder geval een diverse potentiƫle klanten waarvan je misschien niet wist dat ze je website bezochten of interesse hadden in je product of dienst. Wil jij hiermee starten en bekijken of dit iets is voor jouw bedrijf of organisatie?

Mail Jostein

Goed om te weten ...

Hoewel Leadinfo een handige en waardevolle tool is, kan het natuurlijk zo zijn dat je op een bepaald moment besluit te stoppen met het gebruik ervan. Fijn om te weten is dat de data binnen Leadinfo binnen jouw bezit blijft. Door het exporteren van data stel je de gegevens veilig en kun je op een later moment alsnog oude leads opvolgen. Zelfs bij de trial versie is dit het geval, waardoor je meteen profijt hebt van de proefperiode!