Terug naar overzicht

Mag je het merk van de concurrent in Google Ads gebruiken?

31 aug 2016

Het korte antwoord

Ja dit mag. Hierbij zijn wel een aantal voorwaarden.

De voorwaarden

Het moet duidelijk zijn dat je de advertentie verwijst naar jouw product of dienst. Dit kan door je bedrijfsnaam te noemen in de koptitel, omschrijving of zichtbare url.

Juridisch juist maar niet zonder kritiek

Deze manier van zoekmachine marketing mag dan in lijn liggen met de Europese juridische richtlijnen, maar de gebruiker kan dit toch als vervelend

ervaren. Je zoekt op een bepaald merk en / of product en komt bij een ander uit. Een argument voor is dat er ook mensen zijn die het helemaal prima vinden als ze een alternatief vinden wat hetzelfde biedt. Misschien zelfs goedkoper of met een betere service.

Aanvullende tips

  1. Woorden als 'namaak' in combinatie met het merk van een ander zijn een no-go
  2. Het mag niet lijken alsof je dezelfde producten verkoopt als de concurrent.

Lees hier het originele artikel