Bijeenkomst over het gebruik van social media
Op 7 oktober heeft de KvK een regiobijeenkomst gehouden voor de Alblasserwaard en Vijfheerenlanden. Locatie was DK Home in Meerkerk. Onder de noemer "Van Buzz naar Business" werden verschillende termen uitgelegd en onderbouwd met feiten en cijfers over het gebruik. Het gebruik van Social Media is al populair en zal alleen maar groeien. Het belang voor bedrijven wordt ook alleen maar groter. Wil je advies over het passend inzetten van Social Media voor je eigen onderneming? Neem dan contact met ons op.
Augmented Reality
Computergemaakte beelden toevoegen aan rechtstreekse, reële beelden. Als het ware een extra “laag” op de realiteit.
Het grootste sociale netwerk in de wereld.
Fragmentatie
De verspreiding van de doelgroep op internet. De doelgroep is niet alleen op jouw site aanwezig, maar ook op Twitter, Facebook, op fora, etc.
Infobesitas
Informatieovervloed
Layar
Augmented Reality softwareprogramma voor een mobiele telefoon Layar is een gratis applicatie op je mobiele telefoontje die ervoor zorgt dat je de omgeving waarin je bent kunt 'scannen'. Oftewel: je staat op een bepaalde plaats, je richt je mobiele telefoon op een bepaald gebouw of locatie en je kunt op het scherm van je telefoon zien wat het voor plaats is, en bijvoorbeeld hoeveel kamers een gebouw heeft. Alle informatie over gebouwen, bezienswaardigden enzovoorts is dus binnen handbereik door het gebruik van layar.
Het sociale netwerk voor professionals.
Retweeten
Het doorsturen van een Twitterbericht.
Social Commerce
Onderdeel van e-commerce dat gebruik maakt van social media en online media waarbij sociale interactie en bijdragen van gebruikers, helpen bij het online kopen en verkopen van producten en diensten.
Social Integration
Het integreren van sociale media binnen een fysiek businessconcept.
Social Marketing
Alle gecoördineerde activiteiten binnen de sociale media die erop gericht zijn om de bekendheid en sales van een product, dienst en/of merk te bewerkstelligen.
Social Sharing
Het delen van informatie via sociale media.
Twitter(en)
Gebruikmaken van, razendsnel communiceren via de sociale netwerksite Twitter, een internetdienst die gebruikers in staat stelt in een kort berichtje van maximaal 140 karakters (een zogeheten tweet) mee te delen wat zij aan het doen zijn, wat zij van plan zijn, wat hen beweegt e.d.