Terug naar overzicht

Social media termen

11 okt 2010

Bijeenkomst over het gebruik van social media

Op 7 oktober heeft de KvK een regiobijeenkomst gehouden voor de Alblasserwaard en Vijfheerenlanden. Locatie was DK Home in Meerkerk. Onder de noemer "Van Buzz naar Business" werden verschillende termen uitgelegd en onderbouwd met feiten en cijfers over het gebruik. Het gebruik van Social Media is al populair en zal alleen maar groeien. Het belang voor bedrijven wordt ook alleen maar groter. Wil je advies over het passend inzetten van Social Media voor je eigen onderneming? Neem dan contact met ons op.

Augmented Reality

Computergemaakte beelden toevoegen aan rechtstreekse, reële beelden. Als het ware een extra “laag” op de realiteit.

Facebook

Het grootste sociale netwerk in de wereld.

Fragmentatie

De verspreiding van de doelgroep op internet. De doelgroep is niet alleen op jouw site aanwezig, maar ook op Twitter, Facebook, op fora, etc.

Infobesitas

Informatieovervloed

Layar

Augmented Reality softwareprogramma voor een mobiele telefoon Layar is een gratis applicatie op je mobiele telefoontje die ervoor zorgt dat je de omgeving waarin je bent kunt 'scannen'. Oftewel: je staat op een bepaalde plaats, je richt je mobiele telefoon op een bepaald gebouw of locatie en je kunt op het scherm van je telefoon zien wat het voor plaats is, en bijvoorbeeld hoeveel kamers een gebouw heeft. Alle informatie over gebouwen, bezienswaardigden enzovoorts is dus binnen handbereik door het gebruik van layar.

LinkedIn

Het sociale netwerk voor professionals.

Retweeten

Het doorsturen van een Twitterbericht.

Social Commerce

Onderdeel van e-commerce dat gebruik maakt van social media en online media waarbij sociale interactie en bijdragen van gebruikers, helpen bij het online kopen en verkopen van producten en diensten.

Social Integration

Het integreren van sociale media binnen een fysiek businessconcept.

Social Marketing

Alle gecoördineerde activiteiten binnen de sociale media die erop gericht zijn om de bekendheid en sales van een product, dienst en/of merk te bewerkstelligen.

Social Sharing

Het delen van informatie via sociale media.

Twitter(en)

Gebruikmaken van, razendsnel communiceren via de sociale netwerksite Twitter, een internetdienst die gebruikers in staat stelt in een kort berichtje van maximaal 140 karakters (een zogeheten tweet) mee te delen wat zij aan het doen zijn, wat zij van plan zijn, wat hen beweegt e.d.