Terug naar overzicht

Verbeter je Facebook-pagina met 12 aandachtspunten

18 feb 2013

Veel bedrijven zetten social media in om hun diensten of producten te promoten. Vooral Facebook is populair. Maar hoe zorg je dat deze succesvol is? Aan de hand van twaalf punten evalueer je eenvoudig jouw eigen Facebook-pagina.

  • Informatie-pagina
    Op de info-pagina kunnen organisaties informatie over hun onderneming invullen. Houd deze tekst kort, want na 140 karakters wordt de tekst afgekapt. Publiceer daarnaast op de informatie-pagina zoveel mogelijk informatie en contactgegevens en -links van je onderneming.

  • Beelden
    Zorg voor een duidelijke profiel- en omslagfoto. Vaak wordt voor de profielfoto gekozen voor het logo, omdat deze afbeelding ook naast statusupdates geplaatst wordt.
  • Engagement
    Belangrijk is dat je als onderneming niet alleen informatie zendt, maar ook zorgt voor conversatie. Fans houden van belangstelling en reacties.

  • Contentstrategie
    Wat wil je jouw fans vertellen, wat sluit aan bij hun identiteit?De uitdaging ligt bij het creëren van interactie en de verbondenheid van fans met je organisatie.

  • Exclusieve content
    Fans willen op de hoogte blijven van wat er speelt binnen jouw organisatie en nieuwe producten of diensten. Publiceer whitepapers, filmpjes met extra’s, exclusieve kijkjes achter de schermen of tips. Zolang het maar uniek is en over jouw organisatie gaat.

Ook nieuwsgierig naar de overige 7 punten? Bekijk het artikel online op http://www.frankwatching.com/archive/2013/02/01/verbeter-je-facebook-pagina-met-12-aandachtspunten-infographic