MailChimp

Digitale nieuwsbrief

Een digitale nieuwsbrief is de ideale manier om contact te onderhouden met klanten en relaties. Niet alleen met berichten uit je eigen organisatie of branche maar ook met nieuwe aanbiedingen en innovaties waar de ontvanger iets aan heeft. Voordelen van een nieuwsbrief:

  • Blijf onder de aandacht bij je relaties
  • Verhoog je naamsbekendheid / top-of-mind
  • Speel in op actualiteiten
  • Gebruik het om kennis delen
  • Vooral: wees van toegevoegde waarde

Nieuwsbrief via MailChimp

MailChimp logoMailChimp is marktleider in e-mailmarketing. Ze zijn in 2001 begonnen en inmiddels misschien wel het meestbekende online platform voor het maken van nieuwsbrieven. Het is gratis in gebruik tot 2.000 subscribers.

MailChimp kent een gebruiksvriendelijke interface zodat je hiermee gemakkelijk aan de slag kunt gaan. Er zijn grafische templates, verzendlijsten, uitgebreide statistieken en geautomatiseerde taken beschikbaar. Lees er alles over in de documentatie van MailChimp. Het is ook mogelijk om MailChimp te integreren in je Joomla website.

Templates met drap-and-drop

Een nieuwsbrief start je vanuit een template. Dan staat de vormgeving al klaar. Je kunt dan denken aan lettertypes, logo, kleuren en andere huisstijlelementen. Wij kunnen zo'n template voor je maken in je eigen huisstijl zodat je zelf volledig op de inhoud kunt concentreren. Door elementen, zoals afbeeldingen en tekstblokken, op de juiste plaats te slepen bouw je een eigen nieuwsbrief op.

Mailinglijsten

Iedereen vindt spam vervelend. MailChimp heeft allerlei maatregelen getroffen om spammen tegen te gaan. Wanneer je een lijst met e-mailadressen hebt, van bijv. je klanten, dan dien je deze zorgvuldig te plaatsen. Wij helpen je graag. Daarnaast kun je bezoekers van je website vragen om zich aan te melden zodat ze direct op de lijst staan.

Automation

Met MailChimp kun je automatisch een e-mail laten versturen aan de hand van vooraf bepaalde "triggers". Bijv. 3 weken na het doen van een bestelling in een webshop of een aantal mails in aanloop naar een evenement.

Een mooi voorbeeld hiervan is Geboortezorg Leiden. Hier kunnen zwangere vrouwen hun vermoedelijke bevallingsdatum (de trigger) opgeven en zo iedere week een leuke update ontvangen over de groei van hun kindje.

mailchimp intro