Blog

Kom jij ons team versterken?

Buro26 zoekt een programmeur die binnen een enthousiast en professioneel team aan de slag wil met diverse uitdagende online projecten.

Over Buro26

Buro26 is een ijzersterk fullservice internetbureau, waar enthousiaste vakmensen werken. We maken websites, webshops, portals en apps. We houden van een duidelijke navigatiestructuur, mooi design en sterke techniek. We trekken alle laden open om hierin de ideale combinatie te vinden. Gebruiksvriendelijkheid staat daarbij voorop.

We zijn een enthousiast team, waarin niet alleen heel veel technische kennis aanwezig is, maar ook creativiteit en ontwerpkwaliteiten. Ieder met zijn eigen expertise en door kennisdeling en samenwerking zijn we één sterk team.

Wij zoeken iemand die

  • kan lezen en schrijven in PHP, MySQL, HTML5, CSS3 en jQuery
  • ervaring heeft met OOP en MVC
  • naast de back-end ook graag met de front-end aan de slag gaat
  • ‘pixel perfect’ kan werken
  • ervaring heeft met webstandaarden en ontwikkelen voor diverse browsers
  • ervaring heeft met zoekmachine-optimalisatie (SEO)
  • bij voorkeur kennis heeft van Open Source systemen als WordPress, Joomla en Magento of bekend is met Microsoft SharePoint

En bovendien

  • werkt en denkt op hbo-niveau
  • over goede communicatieve vaardigheden en een probleemoplossend vermogen beschikt
  • de mogelijkheden van techniek weet te benutten en hier pro-actief naar op zoek gaat
  • in staat is om kennis, ervaring en nieuwe ontwikkelingen te delen
  • bruist van energie en positief is ingesteld
  • minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring heeft

Wij bieden

  • een afwisselende functie met eigen verantwoordelijkheid en ruimte voor ideeën
  • divers technisch werk voor zeer uiteenlopende opdrachtgevers
  • een leuke open werksfeer met fijne collega’s
  • goede arbeidsvoorwaarden
  • dagelijks een gezonde lunch en vrijdag-frietdag
  • een jaarlijks bedrijfsuitje

Interesse?

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag bij ons komen werken? Dan kun je contact opnemen met Anita Kiezebrink (0183 401249) of stuur je CV met een korte motivatie naar anita@buro26.nl.

Buro26
Wethouder Raamsstraat 5
4286 BV Almkerk
www.buro26.nl

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt (echt) niet op prijs gesteld.

Aanstaande vrijdag 17 juni is het zover. Dan houden wij de opening van ons nieuwe kantoor. Dat vieren we graag met jou! Kom je een kijkje nemen bij de opening vanaf 16:00 uur? (ook 's-avonds hoor). Ons nieuwe adres is Wethouder Raamsstraat 5, Almkerk.

teaser blogartikel

Ook bij jullie in het bedrijf of in de organisatie is er een website in gebruik. Ideaal gezien wordt daar regelmatig iets op geplaatst om deze actueel te houden. Maar hoe goed zit deze website eigenlijk in elkaar? Kan er eens kritisch naar gekeken worden zonder deze gelijk geheel opnieuw te ontwikkelen?

Of je website nu recent of al wat langer geleden gelanceerd is, je kunt nog steeds met de vraag zitten of de website wel optimaal ingezet wordt. Laat je niet dingen liggen? De ontwikkelingen op dit gebied volgen elkaar snel op. Tijdens het ontwikkelen kan er veel aandacht naar het grafisch design gegaan zijn maar is de website niet goed vindbaar in Google. Of de website zit technisch wel goed in elkaar maar het is niet logisch waar je moet klikken om informatie te vinden of een aanvraag te doen. Hoe kom je nu aan de kennis om te beoordelen wat de staat van je website is?

Zelf controleren

Er zijn een aantal online tools beschikbaar waar je de status van je website kunt testen. Wanneer je zoekt op hun naam heb je ze zo gevonden:

  1. Google PageSpeed Insights. Deze tool geeft inzicht in de laadsnelheid en de mobiele bruikbaarheid
  2. Google Mobielvriendelijke test. Een controle of je website geschikt is om mobiel te gebruiken
  3. GTmetrix. Combineert een aantal testen en geeft hier grafische overzichten van
  4. W3C Markup Validation Service. Kijkt naar de HTML-code van de website

Aarzel niet, laat je website checken!

Wil je nog meer duidelijkheid verkrijgen over de status van je website? Laat deze dan extern controleren. Wij van Buro26 kunnen een inventarisatie uitvoeren waarin we naar diverse onderdelen kijken zoals onderscheidend vermogen, gebruiksvriendelijkheid, actualiteit van de vormgeving, content en natuurlijk de technische opbouw. Daarbij worden gelijk ook mogelijke verbeteringen aangegeven. Hierbij heb je een lijst met punten en argumenten voor aanpassingen. Je kunt hiermee naar je eigen internetbureau stappen om deze uit te laten voeren. Mocht het daar niet lukken, laat het dan Buro26 weten, wij helpen je graag ;-)

Ervaring van IMS Werkendam

Leendert Hoogendoorn (directeur): Via via kwamen we met Buro26 in contact voor het onderhouden van onze bestaande Joomla website. Ze hebben een uitgebreide inventarisatie uitgevoerd. Daarbij kwamen we op nieuwe ideeën voor de indeling en functionaliteit die we zeker gaan doorvoeren. Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt!

Het staat me nog helder voor de geest. Mijn eerste detachering bij een ‘echt’ bedrijf (IBM), in 1984. Ik meldde me bij de receptie en wachtte in de grote hal tot de manager me kwam halen. “Hallo, ik ben Tim”, was zijn begroeting. Dat voelde ongemakkelijk. Iemand die ouder was en hoger op de ladder stond, moest ik bij de voornaam gaan aanspreken en gaan tutoyeren. Typisch iets voor een Amerikaans bedrijf ….




Ruim 30 jaar later denken we daar in Nederland wel anders over, maar het blijft af en toe lastig kiezen tussen u en jij. Hoe spreek je als bedrijf je relaties aan? En, misschien moeilijker te bepalen: hoe spreek je je doelgroep aan? De mensen die nog geen klant van je zijn en die je dus nog niet persoonlijk kent?

Bij persoonlijke contacten, in telefoongesprekken en bij e-mailcorrespondentie vind je daar meestal snel je weg in. Je voelt aan hoe verhoudingen liggen en welke aanspreekvorm daarbij past.

Maar wat doe je op je website?

Iets om toch eens over na te denken.

´U´- de veilige oplossing?

Met ‘u’ ben je altijd beleefd, dus in principe zit je daarmee altijd goed, tenzij jongeren je doelgroep zijn natuurlijk. Gevaar is wel dat je meer afstand schept. ‘U’ gaat al gauw hand in hand met een wat formelere schrijfstijl, die niet echt helpt een band op te bouwen met je bezoekers. En een band, een klik, is essentieel om uiteindelijk te kunnen verkopen.

En o ja, één ding kan absoluut niet meer: ‘U’ midden in een zin met een hoofdletter. Dat getuigt van een vooroorlogse onderdanigheid waarmee je bedrijf niet geassocieerd wil worden.

Durf je ‘je’ te zeggen?

Wijzelf zijn jaren terug geswitcht van ‘u naar ‘je’. Daar moesten we toen wel iets voor overwinnen. Werden we niet te familiair of zelfs onbeleefd? Maar zoals wij vroeger communiceerden op onze website, dat waren wij niet echt. Wij spraken onze relaties zelden aan met ‘u’. Maar op de website deden we dat ineens wel.

Als bedrijf moet je herkenbaar zijn. Op allerlei manieren, óók in de toon van je teksten – de tone of voice, met een vakterm. Kijk eens op die manier naar je website. ‘Spreekt’ je website dezelfde taal als je mailberichten en je gesprekken? Of is hij een stuk formeler, afstandelijker, saaier? Als jouw bedrijf altijd ‘je’ en ‘jij’ gebruikt in contacten met (potentiële) klanten, waarom doe je dat dan niet ook op je website?


De keuze is aan u/jou

De keuze tussen ‘u’ en ‘jij’ is een onderdeeltje van de tone of voice van je bedrijf. En ook een onderdeeltje van je strategie om een band op te bouwen met mensen en ze te overtuigen. Wat je ook kiest voor je website, zorg dat het past bij de identiteit van je bedrijf en dat je echt en authentiek overkomt. Maak een weloverwogen keuze en hou je daar vervolgens consequent aan. 


sbv anderetaal  helpt je graag de juiste toon te vinden voor je webteksten.


Hartelijke groet,

Sonja, Ingeborg & Liesbeth
onjangeborgiesbeth

Vanaf afgelopen maandag zijn wij voor het eerst in ons nieuwe pand! Wat een fijne werkplek. Kom gerust even bij ons kijken. We houden ook nog een officiële opening. Hieronder alvast een mooie impressie.

Nieuwe-pand-1-2

Nieuwe-pand-2-2

In samenwerking met sbv anderetaal zijn al diverse websites voorzien van teksten en vertalingen. Vanuit sbv anderetaal hebben we een gratis taaltip gekregen die we je niet willen onthouden. Wij doen ons best hierop te letten, het valt niet altijd mee ;-)

Rodewijnvlek op je witte overhemd?

Je hoeft echt het Groot Dictee niet te winnen. Maar storende spel- en grammatica-fouten op je website en in je folders, dat is toch net zoiets als met een grote rodewijnvlek op je witte overhemd een verkoopgesprek voeren. Het oogt onverzorgd en je maakt er een slechte indruk mee.

Helaas kom je er niet met de spellingscorrectie van je computer. Die helpt, maar spoort echt niet alle taalfouten op.

Hou je daarom aan de gouden regel en laat je tekst, als hij helemaal af is, nog een keer corrigeren door een ander - natuurlijk iemand met een scherp oog voor dit soort foutjes. Misschien heb je een collega die dit kan doen, maar je kunt het ook uitbesteden.

Om je te helpen gaan wij je in onze Taaltips attent maken op een paar lastige spellingskwesties, om te beginnen met het los of aan elkaar schrijven van woorden.

In het Nederlands kunnen we losse woorden met elkaar combineren tot samenstellingen:

  • peper + molen wordt pepermolen 
  • garnalen + kroket wordt garnalenkroket
  • vijf + gangen + menu wordt vijfgangenmenu. 

En de dagelijks wisselende soep op het menu is uiteraard de dagsoep.

Regel

Voor samenstellingen is er één belangrijke, simpele hoofdregel:

ZET NOOIT EEN SPATIE TUSSEN DE DELEN VAN EEN SAMENSTELLING!

Je schrijft samenstellingen aan elkaar, maar als je vindt dat het woord wel erg lang of lastig leesbaar is, mag je ergens in de samenstelling wel een streepje (‘koppelteken’) zetten.

En als je toch een spatie zet in een samenstelling?

Dan zeg je iets anders dan je eigenlijk wilt zeggen:

  • een derde wereldland is nummer 3 in een reeks van wereldlanden
    maar een derdewereldland is een land dat tot de derde wereld behoort
  • bij rode wijnglazen heeft het glas een rode kleur terwijl rodewijnglazen de glazen zijn die je gebruikt voor rode wijn. 

Het koppelteken mag altijd – en soms moet het

In een samenstelling mag je dus een streepje zetten als je vindt dat dat het woord anders moeilijk leesbaar wordt. Soms is dat zelfs verplicht. Bijvoorbeeld:

  • bij samenstellingen met een afkorting (cd-doosje)
  • bij samenstellingen met een symbool (@-teken)
  • bij samenstellingen met een cijfer (60-jarige). 

Samenstellingen met Engelse woorden: business as usual

We gebruiken in het Nederlands nogal wat Engelse woorden. Voor samenstellingen met die Engelse woorden gelden gewoon de standaardregels: alles aan elkaar en eventueel een koppelteken om de leesbaarheid te vergroten:

  • downloadinstructies of download-instructies
  • opensourcesoftware of opensource-software
  • fulltimefunctie of fulltime-functie.

Geen regel zonder uitzondering

Er is één situatie waarin er wél een spatie in een samenstelling komt: als een van de delen van de samenstelling eigennaam van twee woorden is:

  • de Middellandse Zee -> het Middellandse Zeegebied
  • de Albert Heijn -> een Albert Heijn-supermarkt

Het moet tenslotte niet al te simpel worden…

Wil je jouw website laten controleren? Neem contact met ons op en wij regelen het voor je!

Jeugdhulp1op1 gaat door: een goede start is het halve werk

Vanuit Buro26 stonden wij aan de wieg van www.kraamzorg1op1.nl en zijn nu ook betrokken bij Jeugdhulp1op1. Een mooi online concept voor een veranderende manier om met zorg om te gaan.

Op 10 december was er weer een bijeenkomst van het Innovatienetwerk Jeugd Regio Hart van Brabant, dit keer in Moergestel. Jeugdhulp1op1 heeft een volmondige ‘go’ gekregen voor de ontwikkelfase. Van de 44 stemmen spraken 42 zich positief uit voor een vervolg op de verkenningsfase die met mooie resultaten is afgesloten. Hiermee krijgt het initiatief steun om hun innovatieve idee verder te ontwikkelen en vooral te gaan experimenteren met matching tussen jongeren en ambulant begeleiders.

Jeugdhulp1op1 is een matchtool waarbij de jongere zelf zijn eigen zorgverlener kiest op basis van een persoonlijk profiel met persoonskenmerken en kwalificaties. De matchtool is afgeleid van een dating site. Zelf kiezen zet jongeren in hun kracht, alleen zij kunnen bepalen wie ze in vertrouwen willen nemen over datgene waar ze mee zitten. Een begeleidingstraject kan daardoor naar verwachting korter en effectiever worden. Deze innovatie heeft zich al bewezen in de kraamzorg. 

Buro26 is één van de hoofdsponsors voor de de sponsortocht voor Sijmen, die gehouden wordt op 27 juni aanstaande. Naar verwachting zullen ongeveer 50 racefietsers de uitdaging aangaan en een afstand naar keuze fietsen. 1, 2 of 3 lussen van 111 km. Iedere lus begint en eindigt op het centrale plein in Uitwijk.

Fietsgroep Sijmen

Sijmen (3) heeft een zeldzame vorm van kinderkanker in het verst gevorderde stadium. Voor een behandeling in Amerika die zijn kans op genezing vergroot is geld nodig. Leer hier meer over op www.vriendenvoorsijmen.nl

Je kunt zelf ook nog sponsor worden door een bedrag te storten op de bankrekening van de Stichting Vrienden voor Sijmen: NL79 TRIO 0197 9850 25 onder vermelding "Fietstocht 333".

Sijmen

We beginnen de dag met een stukje kennisoverdracht. Vincent vertelt meer over toegankelijke websites. Voor wie doe je dit, waar moet rekening mee gehouden worden. Wij vinden het belangrijk maar wil je er zelf meer over weten? Kijk eens op www.drempelvrij.nl of neem contact met ons op.

Accessibility interne cursus

Vincent AccessibilityVincent heeft vorige week zijn certificaten voor het ontwikkelen van toegankelijke websites behaald. Deze worden uitgegeven door Stichting Accessibility (www.accessibility.nl). Hiermee kunnen wij de door ons ontwikkelde websites begeleiden naar het drempelvrij.nl keurmerk. Het was leuk om te horen dat we al veel webrichtlijnen standaard toepassen binnen onze projecten.

Ook dit jaar is Buro26 weer op de Fenexpo Businessdagen te vinden. Ons beursthema is "relax". Dat doen we letterlijk door een ontspannende stoelmassage aan te bieden. En ook online zorgen wij ervoor dat alles goed geregeld is. Geen zorgen over je website!

Stoelmassage21, 22 en 23 april 2015

15:00 - 21:00 uur
Evenementenhal Gorinchem

Om een impressie van de Fenexpo beurs te krijgen kun je een video op Youtube bekijken. Impressie op Youtube van Fenexpo 2014

Vraag hier jou entreebewijs aan: Entreebewijs Fenexpo 2015

kant en klaar

In nummer 15 van Altena Business staat een column over kant-en-klare websites door Jostein.

Je website snel online met een kant-en-klare oplossing. Dit tegen lage eenmalige kosten of een voordelig vast bedrag per maand. Dat lijkt een mooi uitgangspunt, maar klopt het wel?

Sommige hosting providers stellen een “website builder” beschikbaar. Advertenties van diverse aanbieders kom je regelmatig zowel on- als offline tegen, de partijen benaderen vrij fanatiek de markt. Ook Open Source CMS-en als WordPress of Joomla zijn gemakkelijk van een standaard theme of template te voorzien. Toch kunnen er addertjes onder het gras zitten die er toe kunnen leiden dat je website helemaal niet het succes wordt wat je vooraf had gedacht.

Een standaardoplossing is namelijk door iedereen te gebruiken. Het gevaar is aanwezig dat jouw website een eenheidsworst gaat worden. Ben je daarmee onderscheidend genoeg voor een potentiele klant? Waarom zou hij of zij met jou verder gaan en niet met je concurrent waarvan de website al tegelijk met die van jou openstaat?

Een goede website gaat verder dan een aantal vooraf bedachte instellingen naar eigen smaak doorvoeren. Er gaat een heel proces aan vooraf waar je eerst bedenkt:

  1. Met welk doel wil ik een website?
  2. Wie wil ik hiermee bereiken?
  3. Hoe wil ik dat de buitenwereld naar mijn bedrijf of organisatie kijkt?
  4. Waarin kan in onderscheidend zijn?

Wanneer met behulp van bovenstaande vragen de juiste uitgangspunten zijn bepaald kan er een start gemaakt worden naar een sterk online concept. Vervolgens kun je in diverse stappen naar een goed presterende website toe werken.

Begin met een websiteplattegrond voor het globale overzicht en schermindelingen van de verschillende pagina’s. Hiermee wordt duidelijk wat je waar gaat communiceren. Vervolgens komt er een grafisch ontwerp vanuit jouw huisstijl. Het benutten van de nieuwste technische mogelijkheden zorgt ervoor dat je nieuwe website niet al achterloopt bij het lanceren ervan. Na het technisch ontwikkelen worden ook pakkende teksten en beelden toegevoegd die daarbij geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines.

In dit proces staat steeds het te behalen doel voor ogen. Een website zelf is namelijk niet het doel, maar een middel. Welk bedrijfsresultaat wordt hiermee verbeterd? Bedrijfsimago, een proces, meer aanvragen? Minder telefoontjes over dezelfde vragen? Meer verkopen?

Wel met Open Source verder dan? Ja, juist wel. Maar uiteindelijk staat niet de tool voorop maar de kwaliteit waarmee deze gebruikt wordt. Daarbij worden bewuste keuzes vanuit de juiste context gemaakt. Die komen zelden uit het eenvoudig aan- of uitvinken van een checkboxje. Een goed internetbureau kan je daarmee helpen.

Jostein Kiezebrink

Jostein is oprichter en mede-eigenaar van internetbureau Buro26 uit Almkerk
E-mail jostein@buro26.nl Telefoon 0183 40 12 49 Website www.buro26.nl

In nummer 14 van Altena Business staat een stukje over responsive websites door Jostein.

AltenaBusiness

Responsive design is een term die je al snel tegen komt wanneer je je gaat verdiepen in een nieuwe website. Maar wat is dit nu eigenlijk en waarom is dit nu zo’n verschil met “gewoon” design?

Voorheen was het gangbaar om een website te ontwikkelen die op een vaste breedte te zien was. Je koos dan de meest voorkomende schermgrootte en ging daarvan uit. Met de komst van allerlei soorten (breed-)beeldschermen, tablets en smartphones zien we nu dat niet één specifieke schermgrootte er met kop en schouders bovenuit steekt. De ene bezoeker ziet daardoor te weinig website en de ander zoveel dat het niet meer past en daarom moet scrollen.

Responsive design

Responsive design is de term die gebruikt wordt voor een website die zich aanpast naar de beschikbare breedte van je scherm. Je kan daardoor een andere indeling krijgen op je smartphone dan op je tablet of computer. Wanneer er bijvoorbeeld geen ruimte is om 4 kolommen naast elkaar te tonen worden er 2 rijen met ieder 2 kolommen getoond. Ook teksten kunnen in een aangepaste lettergrootte getoond worden. Elementen kun je verbergen of juist tonen op een bepaalde breedte. Het doel is om de gebruiksvriendelijkheid te vergroten voor de verschillende manieren waarop je een website kunt bekijken.

Hoe werkt responsive design?

Bij het ontwikkelen van software is het gangbaar om met gestandaardiseerde modules (frameworks) te werken om zo over specifieke functionaliteit te beschikken. Voor responsive design werken wij met het Bootstrap framework wat is gemaakt door ontwikkelaars van Twitter. Er wordt gewerkt met 4 formaten: mobile, tablet en 2 voor de desktop computer.

Bij een nieuwe website beginnen we met het maken van een goed interactie model om de plaatsing van verschillende elementen op een pagina te bepalen. Dit voor de verschillende formaten. Daarna worden deze in vormgeving uitgewerkt om vervolgens technisch ontwikkeld te worden. Omdat Bootstrap onafhankelijk is van een bepaald CMS (websitebeheersysteem) is het al snel een bruikbare oplossing voor veel verschillende websites.

Voor- en nadelen

Voordelen

Een website die gebruiksvriendelijk werkt voor iedereen. Niet meer zoomen om informatie te kunnen lezen of op te kleine linkjes moeten klikken. Altijd een prettig leesbare website met een makkelijke navigatie.

Nadelen

Er is meer tijd nodig om een responsive website te ontwikkelen. Zowel voor het grafisch ontwerp als de technische ontwikkeling. Ook de laadtijd van de website kan toenemen.

Jostein Kiezebrink

Jostein is oprichter en mede-eigenaar van internetbureau Buro26 uit Almkerk
E-mail jostein@buro26.nl Telefoon 0183 40 12 49 Website www.buro26.nl

In een Office 365 abonnement hebben gebruikers de mogelijkheid om een Openbare Website (Public Site) te maken. Microsoft heeft besloten deze dienst niet meer aan de bieden voor nieuwe klanten. Bestaande klanten kunnen nog wel 2 jaar gebruik maken van de Openbare Website maar zullen dan ook over moeten stappen naar een andere oplossing. De aanpassing zal per januari 2015 doorgevoerd worden.

Informatie vanuit Microsoft is te lezen via http://support2.microsoft.com/kb/3027254

Een alternatief hiervoor kan het werken met OpenSource software zijn. Wij werken graag met het CMS Joomla en Wordpress. Mocht je interesse hebben om je website hierin te laten omzetten. Neem dan gerust contact op.

Buro26 wenst je prettige feestdagen en een gelukkig nieuwjaar! Bekijk hieronder onze kerstgroet video door op play te klikken:

Jostein, Anita, Vincent, Laurens en Matthias
en ook van Bink (Beagle)

Wat is een Openbare (SharePoint) website?

Microsoft: "De openbare website in Office 365 is bedoeld voor kleine en middelgrote bedrijven of organisaties die zich professioneel willen presenteren op internet. Als u behoefte hebt aan een grotere of meer complexe website, bijvoorbeeld voor beheer van webinhoud, meertalige sites of e-commerce, is het wellicht beter een publicerende site voor internet in SharePoint Server te gebruiken."

Eigen vormgeving Public Site

Is het mogelijk om een eigen grafisch ontwerp op een Office 365 Public Site (Openbare website) toe te passen? Die vraag krijgen we regelmatig. Gelukkig zijn hier zeker mogelijkheden voor. Deze omgeving is wat eenvoudiger van opzet tov een complete SharePoint omgeving maar is zeker inzetbaar in bepaalde situaties. Wanneer je behoefte hebt aan tekstpagina's, blog, afbeeldingen aangevuld met enkele apps kan de Public Site gebruikt worden. Zelfs een responsive design in SharePoint is mogelijk.

Lees meer over een Openbare website op office.com: https://support.office.com/nl-nl/article/Veelgestelde-vragen-over-de-openbare-website-47532669-f295-470b-a958-783fed07a2d9

“We moeten mobiel dus we moeten een app.” Dus komt er een app voor een verzekeringsmaatschappij die informatie over polissen bevat, één voor de stuntaanbiedingen van de locale snackbar en ook eentje voor facilitaire diensten van een overheidsinstelling met de prijzen van de interne printservice.

Wie zou er voor polisinformatie van zijn zorgverzekering, snackbar-aanbiedingen of tarieven van printservice een app downloaden? Hoeveel van dit soort apps ligt te verstoffen op de schappen van de App Store en Google Play? Een paar pagina’s op een website is in het geval van de excuus-apps een veel beter idee. Gewoon benaderbaar met een browser en véél goedkoper. En daar alle websites in 2015 natuurlijk netjes responsive gebouwd worden, ben je meteen ook ontzettend mobiel.

bron: http://www.frankwatching.com/archive/2014/12/01/10-internetdingen-die-2015-niet-meer-mogen/

responsive-design

Eric van Hall heeft op Emerce een mooi artikel geschreven met als onderwerp "Wordt het een app, mobiele site of responsive website?".

Wanneer je na een zoekopdracht op je mobiel naar een website wil gaan is het fijn om te weten of de website achter een resultaat ook geschikt is om mobiel te gebruiken. De mobiele versie van Google gaat je laten zien welk sites goed leesbaar zijn op een smartphone. Bij de resultaten komt een label met de tekst 'mobile-friendly'.

Om dit label te krijgen moet de site geen gebruik maken van software die niet wordt ondersteund door veel mobiele apparaten, zoals Flash. Ook moet je zijn zonder te zoomen tekst kunnen lezen en moeten er genoeg ruimte zitten tussen links, zodat mensen niet per ongeluk op de verkeerde knop drukken. De labels verschijnen de komende weken op alle wereldwijde varianten van de Google-zoekmachine.

Test je website

Ben je benieuwd hoe jouw website scoort? Ga dan naar: https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

Mobile-friendly

Het lijkt een open deur maar we komen het in de praktijk nog wel tegen. 

Wat is een wachtwoord?

Met een wachtwoord bescherm je persoonlijke en belangrijke gegevens op je computer, tablet en smartphone. Maar ook voor bijvoorbeeld je e-mailaccount, sociale media, zoals Facebook, Twitter en LinkedIn, en data in de cloud gebruik je een wachtwoord. Een sterk wachtwoord is niet te raden en bovendien moeilijk te kraken door een computer. Een goed wachtwoord hoort naast gewone letters en cijfers ook te bestaan uit hoofdletters, leestekens en bijzondere karakters.

bron: veiliginternetten.nl/themes/basisbeveiliging/wachtwoorden/

Ook de consumentenbond geeft hier aandacht aan:  www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/veilig-online/privacy-op-internet/extra/veilig-wachtwoord/

Wachtwoorden in Joomla

Vanuit de Joomla community wordt hier ook aandacht aan gegeven: magazine.joomla.org/issues/issue-nov-2014/item/2374-how-to-strengthen-your-joomla-administrator-password

In Joomla kunnen we afdwingen dat er een sterk wachtwoord gebruikt moet worden. Wil je dit in jouw site ook hebben? Neem dan contact met ons op!

Buro26 zoekt naar versterking van het team op het gebied van back- en front-end webdevelopment.

Wij zoeken iemand die

  • kan lezen en schrijven in PHP, MySQL, HTML5, CSS3 en jQuery
  • ervaring heeft met OOP en MVC
  • ook graag met de front-end (responsive) aan de slag gaat
  • ervaring heeft met Photoshop, Illustrator of Fireworks voor slicing
  • ‘pixel perfect’ kan werken
  • ervaring heeft met webstandaarden en ontwikkelen voor diverse browsers
  • ervaring heeft met zoekmachine-optimalisatie (SEO)
  • bij voorkeur kennis heeft van Open Source systemen als Joomla en Magento of bekend is met Microsoft SharePoint

En bovendien

  • werkt en denkt op hbo-niveau
  • over goede communicatieve vaardigheden en een probleemoplossend vermogen beschikt
  • de mogelijkheden van techniek weet te benutten
  • in staat is om kennis, ervaring en nieuwe ontwikkelingen te delen
  • bruist van energie en positief is ingesteld

Wij bieden

  • een afwisselende functie met eigen verantwoordelijkheid en ruimte voor ideeën
  • divers technisch werk voor zeer uiteenlopende opdrachtgevers
  • een leuke open werksfeer
  • goede arbeidsvoorwaarden

Over Buro26

Buro26 is een klein fullservice-internetbureau, waar enthousiaste vakmensen werken. We maken websites, webshops, portals en apps. We houden van een duidelijke navigatiestructuur, mooi design en sterke techniek. We trekken alle laden open om hierin de ideale combinatie te vinden. Gebruiksvriendelijkheid staat daarbij voorop.

Interesse?

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag bij ons komen werken dan kun je contact opnemen met Anita Kiezebrink (0183 401249) of stuur je CV met een korte motivatie naar anita@buro26.nl.

Buro26
Wethouder Raamsstraat 3i
4286 BV Almkerk
www.buro26.nl

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt (echt) niet op prijs gesteld.

Een interessant artikel over de mogelijkheden van functionele animatie. Je hoeft bij animatie namelijk niet meteen aan bewegende poppetjes te denken, ze kunnen ook in worden gezet om websites extra helder en overzichtelijk te maken. Bewegende elementen trekken meer aandacht dan stilstaande, doelgerichte animatie kan de gebruikservaring dus ondersteunen. Animatie vormt hierdoor dus een meerwaarde!
Lees meer op www.frankwatching.com/archive/2014/03/05/animaties-webdesign-van-fun-naar-functioneel

Fenexpo-logo

Dit jaar alweer de 7e editie van de Fenexpo. De Fenexpo is inmiddels uitgegroeid tot een bekende business-tot-business beurs in de regio met een hoog netwerkgehalte.

Dit jaar is Buro26 ook weer aanwezig met een eigen stand. Bezoek ons op stand 155. Bij binnenkomst gelijk doorlopen, dan het laatste gangpad naar links. De Fenexpo vindt plaats op 15, 16 en 17 april 2014 in de Evenementenhal Gorinchem. Openingstijden: 15.00 uur - 22.00 uur. We spreken je graag!

Google Adwords maar ook Facebook Advertising geven goede mogelijkheden om bij een specifieke doelgroep onder de aandacht te komen.

Lees meer: Online adverteren

webwinkelvakdagen

De Webwinkel Vakdagen is de belangrijkste e-commerce vakbeurs in de Benelux en wordt dit jaar gehouden op woensdag 22 en donderdag 23 januari in de Jaarbeurs in Utrecht. De beursvloer is verdeeld in 6 thematische zones. Buro26 is te vinden onder het thema Webwinkel Ontwikkeling en deelt een stand met hostingpartij DataCT. Kom gerust langs, zeker als je vragen hebt over jouw webwinkel of het starten ervan!

fd-gazellen-awardGisteren hebben we een FD Gazellen Award gekregen! Helaas geen gouden, maar toch een mooi resultaat waar we trots op zijn.

26 november 2013 was de uitreiking van de FD Gazellen awards voor Noord-Brabant en Limburg. Het is dit jaar voor de tiende keer dat Het Financieel Dagblad de Gazellen uitreikt aan de snelst groeiende ondernemingen van Nederland.

Lees meer op: http://fd.nl/events/fdgazellen/164333-1311/fd-gazellen-2013-lampdirect.nl-snelste-groeier-in-zuidoost-nederland

Altijd al eens willen proberen of een Adwords advertentie een positieve uitwerking zou hebben op het aantal nieuwe aanvragen en klanten? Google heeft nu een mooie actie waarmee je hiermee van start kunt gaan.

Buro26 heeft als Google Partner een aantal promotiecodes gekregen waarmee je tot wel € 150,00 tegoed krijgt voor Adwords. Met het gebruik van deze codes ontvang je in de tweede maand een advertentietegoed dat overeenkomt met het bedrag dat je in de eerste maand hebt uitgegeven aan de Adwords campagne (tot een maximum waarde van € 150,00). Deze actie loopt tot eind december 2013.

Wij kunnen je ook een promotiecode geven wanneer je gaat starten met Adwords campagne. Hiermee krijg je € 75,00 advertentietegoed. Een mooie gelegenheid om te bekijken of dit interessant is en of Adwords werkt voor je organisatie.

Wil je een Adwords campagne door ons laten opzetten of meer informatie hebben over de mogelijkheden van Adwords specifiek voor jouw organisatie dan kun je altijd even contact met Anita opnemen.

Voor de tiende keer op rij reikt Het Financieel Dagblad dit jaar de FD Gazellen Awards uit aan de snelst groeiende ondernemingen van Nederland.

Bedrijven de de afgelopen jaren een flinke omzetgroei lieten zien, komen in aanmerking voor een FD Gazelle Award. Dit jaar zijn het er 394 waar Buro26 er ook één van is!

Dinsdag 26 november zullen de uitreikingen voor Brabant en Limburg gehouden worden in Helmond.

http://fd.nl/events/fdgazellen/

Dank voor uw interesse in de journalistieke producties van het FD. Wij wijzen u er op dat kwaliteitsjournalistiek veel investeringen vergt. Daarom verzoeken wij u de tekst niet te kopiëren maar gebruik te maken van deze link naar de tekst: http://fd.nl/events/fdgazellen/164333-1309/fd-gazellen-2013-noord-brabant-en-limburg.   Meer informatie over auteursrechten of intellectuele eigendom vindt u in ons 'Copyright Statement' (http://fd.nl/copyright).   © 2013 Het Financieele Dagblad    --- dinsdag 26 november neer bij Driessen HRM in Helmond

Een hoog bouncepercentage betekent dat veel bezoekers direct na binnenkomst je website weer verlaten. Jammer, dit kan een gemiste kans zijn! Maar wat kun je er aan doen?

Wat houdt een bouncepercentage in?

Het bouncepercentage is het percentage bezoeken waarbij bezoekers slechts één pagina bekijken (de instappagina) en de website vervolgens wegklikken. Dit percentage wordt berekend op basis van het totale bezoek in verhouding tot bezoekers die na instappen de site verlaten.

Wat kun je doen aan een hoog bouncepercentage?

Een hoog bouncepercentage hoeft niet per definitie slecht te zijn. Op bijvoorbeeld de contactpagina is een hoog bouncepercentage goed verklaarbaar. Wanneer een bezoeker via Google bijvoorbeeld zoekt op 'telefoonnummer bedrijf x' is de kans groot dat de contactpagina bezocht wordt om daarna weer weg te klikken. Bekijk dus per website of pagina of een hoog bouncepercentage logisch te verklaren is.

1. Bepaal je doel en zorg voor duidelijke call-to-actions

Maak per pagina het ‘doel’ ervan duidelijk (informeren, leadgeneratie, verkopen) en laat gebruikers weten waar ze aan toe zijn. Het advies is om per pagina één doel te hanteren en deze extreem duidelijk te maken.

2. Verlaag de laadtijd van je website: elke seconde telt

Laad je website langer dan 4 seconden? Vergeet het dan maar met je bouncepercentage! Althans, volgens een recent onderzoek van Kissmetrics. Zij onderzochten dat het bouncepercentage met maar liefst 25% toeneemt als een website langer laadt dan 4 seconden.

3. Optimaliseer je website voor mobile devices

Zorg ervoor dat je website op ieder (mobile) device optimaal weergeven wordt, bijvoorbeeld met een responsive design template. Hierdoor blijft, ongeacht het apparaat, alle informatie behouden. Alleen de indeling verschilt per device.

4. Maak slim gebruik van de 404-pagina

Probeer op een 404-pagina een bepaalde mate van service te verlenen, waardoor je de bezoeker zo goed mogelijk probeert verder te helpen met waar hij of zij naar op zoek was. Implementeer bijvoorbeeld een zoekbalk op deze pagina, waarin een bezoeker opnieuw een poging kan doen om te zoeken. Of verwijs naar populaire pagina's van je website.

Meer tips? Lees dan het artikel http://www.frankwatching.com/archive/2013/08/26/verlaag-je-bouncepercentage-in-tien-stappen

Google Analytics is een hulpprogramma voor webanalyse waarmee website-eigenaren inzicht kunnen krijgen in de manier waarop bezoekers omgaan met hun website. Voor webshophouders betekent dit dat je onder andere de verkopen van je webshop bij kunt houden. Hiermee kun je gemakkelijk inzien hoeveel bestellingen er gedaan zijn, wat de gemiddelde waarde was en hoe deze bezoekers op jouw website zijn gekomen.

Google Analytics instellen

Standaard kan Google Analytics niet zomaar de gegevens van de bestellingen bijhouden. Daarvoor moet een script worden geïnstalleerd op je website en het  Google Analytics profiel ingesteld worden op de optie ‘e-commerce bijhouden’.

Resultaten

Alle statistieken worden bijgehouden op een overzichtspagina, waarin je inzicht krijgt op belangrijke punten als:

  • Conversieratio van e-commerce: het percentage van bezoekers wat daadwerkelijk over gegaan is tot een succesvolle aankoop;
  • Transacties: het aantal transacties in de door jou geselecteerde periode
  • Opbrengst: de totale opbrengst die Google Analytics heeft geregistreerd in de door jou geselecteerde periode;
  • Gemiddelde waarde: de gemiddelde waarde van een succesvolle bestelling in de door jou geselecteerde periode;
  • Unieke aankopen: het totaal aantal keren dat een bepaald uniek product is verkocht. Wanneer er dus twee keer eenzelfde boek wordt verkocht aan 1 persoon zal dit cijfer op 1 blijven staan;
  • Hoeveelheid: een totaal aantal keren dat er een product is verkocht. Er kunnen meerdere producten per transactie worden aangeschaft, dit cijfer geeft aan hoeveel producten er totaal zijn verkocht.

Meer weten? Mail Buro26 of lees het complete artikel op Frankwatching: http://www.frankwatching.com/archive/2013/08/05/webshophouders-opgelet-inzicht-in-je-verkopen-met-google-analytics.

Steeds vaker wordt SharePoint als CMS ingezet. Niet alleen als portal of intranet maar ook als website. Daarbij is het voor de doorzetting van de "corporate identity" van belang dat de vormgeving van SharePoint aansluit bij de bestaande huisstijl. Deze zogenaamde SharePoint Branding voor SharePoint 2010 en 2013 is met het programma SharePoint Designer toe te passen.

Wat is SharePoint?

Voor wie SharePoint nog nieuw is: SharePoint is een digitale locatie voor het opslaan, ordenen, delen en gebruiken van gegevens vanaf vrijwel ieder apparaat. Je hebt alleen een browser nodig waarmee je deze omgeving kunt benaderen.

SharePoint 2013 grafisch design

De vormgeving van een SharePoint website wordt bepaald door een zogenaamde Master Page in combinatie met een Page Lay-out. De Master Page zorgt voor de navigatie en is van toepassing op de hele SharePoint omgeving. De Page Layout bepaalt de indeling van een pagina. Eén SharePoint website kan dus meerdere page layouts hebben. Daarnaast is het mogelijk om met een theme te werken. Hierin kunnen lettertype en kleurstelling aangepast worden. Omdat de mogelijkheden hierin erg beperkt zijn komen we dit in de praktijk niet vaak tegen.

Bij SharePoint 2010 waren ontwikkelaars aangewezen op het gebruik van SharePoint Designer of Microsoft Visual Studio om Sharepoint Branding toe te passen. In SharePoint 2013 is het eenvoudiger gemaakt om een eigen vormgeving op SharePoint websites toe te passen. Hierbij kun je in een zelf gekozen programma met de Design Manager een SharePoint website ontwikkelen en deze vervolgens automatisch omzetten naar een SharePoint Master Page. Geavandceerdere ontwerpen vragen nog wel om een specifiek ontwikkelde Master Page omdat hierin meer controle over gebruikte elementen mogelijk is.

Grafisch ontwerp voor SharePoint

Buro26 kan voor jou niet alleen vormgeving voor SharePoint technisch ontwikkelen maar ook een grafisch ontwerp uitwerken dat past binnen de huisstijl van jouw organisatie. Lees meer over SharePoint vormgeving.

responsive design

Wat is responsive design?

Een responsive website past zich automatisch aan naar de schermresolutie waarmee de website wordt gebruikt. Hierdoor wordt deze op zowel een smartphone, tablet als verschillende formaten van desktop monitoren optimaal weergegeven. Je hoeft hierbij geen aparte mobiele website te laten bouwen, één website is genoeg.

Device Channels in SharePoint 2013

In SharePoint 2013 zijn Device Channels geïntroduceerd. Hiermee kun je opgeven op welk apparaat content getoond dient te worden of juist verborgen moet worden. Zo kun je afbeeldingen per apparaat optimaal inzetten door een kleine afbeelding te tonen op een smartphone en een grote foto op een desktop monitor. Hierdoor blijft de laadtijd van de website optimaal. Ook kunnen CSS of JavaScript bestanden op deze manier worden ingeladen per device.

Device channels uitgelegd op MSDN (microsoft)

Over Responsive design op Smashing Magazine

Laurens

Vanaf vandaag, maandag 3 juni, hebben wij een nieuwe collega. Zijn naam is Laurens Goedel. Hij woont in Babyloniënbroek, niet ver van Almkerk, en heeft hiervoor ruim 5 jaar gewerkt bij een ander internetbureau.

Binnen Buro26 neemt Laurens de taak van webdeveloper op zich. Samen met Vincent vormt hij het technische team binnen Buro26. We zijn erg blij met zijn komst!

pinpoint

Sinds kort is Buro26 te vinden op de website van Microsoft Pinpoint als expert op het gebied SharePoint grafisch design. Pinpoint helpt zakelijke klanten bij het vinden van technologiespecialisten, softwareapplicaties en professionele services waarmee specifieke bedrijfsproblemen worden opgelost en doelstellingen op de lange termijn worden ondersteund.

Buro26 is hierbij specialist in het aanpassen van het uiterlijk van SharePoint via een zogenaamde Master Page en Page Layouts. Hierin kan naast de kleurstelling ook de indeling van pagina's aangepast worden.

Bekijk onze SharePoint vermelding op PinPoint

Veel bedrijven zetten social media in om hun diensten of producten te promoten. Vooral Facebook is populair. Maar hoe zorg je dat deze succesvol is? Aan de hand van twaalf punten evalueer je eenvoudig jouw eigen Facebook-pagina.

  1. Informatie-pagina
    Op de info-pagina kunnen organisaties informatie over hun onderneming invullen. Houd deze tekst kort, want na 140 karakters wordt de tekst afgekapt. Publiceer daarnaast op de informatie-pagina zoveel mogelijk informatie en contactgegevens en -links van je onderneming.

  2. Beelden
    Zorg voor een duidelijke profiel- en omslagfoto. Vaak wordt voor de profielfoto gekozen voor het logo, omdat deze afbeelding ook naast statusupdates geplaatst wordt.

  3. Engagement
    Belangrijk is dat je als onderneming niet alleen informatie zendt, maar ook zorgt voor conversatie. Fans houden van belangstelling en reacties.

  4. Contentstrategie
    Wat wil je jouw fans vertellen, wat sluit aan bij hun identiteit?De uitdaging ligt bij het creëren van interactie en de verbondenheid van fans met je organisatie.

  5. Exclusieve content
    Fans willen op de hoogte blijven van wat er speelt binnen jouw organisatie en nieuwe producten of diensten. Publiceer whitepapers, filmpjes met extra’s, exclusieve kijkjes achter de schermen of tips. Zolang het maar uniek is en over jouw organisatie gaat.

Ook nieuwsgierig naar de overige 7 punten? Bekijk het artikel online op http://www.frankwatching.com/archive/2013/02/01/verbeter-je-facebook-pagina-met-12-aandachtspunten-infographic

Via WeTranfer is het mogelijk om grote bestanden te sturen die normaal gesproken niet in een e-mail passen. Wie regelmatig gebruikmaakt van WeTransfer kan er voor kiezen om een eigen kanaal te openen. Dat hebben wij gedaan! In plaats van advertenties kun je nu in onze eigen Buro26-stijl bestanden naar versturen tot een grootte van 2 GB. Dus laat die grote bestanden maar komen!

Ons WeTransfer kanaal is te bereiken via buro26.wetransfer.com.

WeTransfer Buro26

Facebook is met ruim één miljard gebruikers nog steeds een groot succes. Als bedrijf kun je hier mooi op inspelen door Facebook te gebruiken als marketingtool. Daarbij zijn goede, relevante updates van groot belang. Om de perfecte Facebookpost te kunnen maken, geven wij je hieronder 8 tips.

1. Korte berichten

Publiceer korte en persoonlijke berichten. Toon in berichten je expertise en stel vragen. Zo zorg je voor interactie. Plaats een link in de eerste 90 karakters van jouw post.

2. Call-to-action

Plaats duidelijke call-to-actions in de posts, zoals een url naar je website of een blogpost.

3. Gebruik afbeeldingen

Gebruik foto's of afbeeldingen in je berichten. Mensen klikken eerder op een bericht dat een foto bevat dan een 'kaal' Facebookbericht met alleen tekst. Publiceer geen logo's, maar afbeeldingen die impact hebben en veelzeggend zijn.

4. Zorg voor engagement

Stimuleer conversaties en interactie bij je volgers. Stel vragen, vraag naar de mening van je volgers of open een poll waar mensen op kunnen reageren. Maar reageer zelf ook en geef antwoord op gestelde vragen.

5. Target

Let op de timing, het land, de taal en actualiteit van jouw berichten. Zorg dat ze relevant zijn voor jouw doelgroep.

6. Mobile first

Veel Facebookgebruikers bezoeken het platform via hun smartphone. Houd hier rekening mee door simpele afbeeldingen, korte teksten en eventuele one-click call-to-actions te gebruiken.

7. Promoten

Om je berichten onder een grotere groep gebruikers kenbaar te maken, kun je gebruik maken van gesponsorde verslagen. Hiermee zijn je berichten zichtbaar onder meer (vrienden van je) fans.

8. Meten is weten

Facebook biedt standaard een statistiekenoverzicht. Hiermee kun je belangrijke gegevens over jouw pagina bekijken en analyseren. Er staan cijfers in over het aantal likes, fans, bereik, demografische gegevens, betrokken gebruikers etc.

Lees meer op: http://www.frankwatching.com/archive/2012/11/30/8-tips-voor-een-perfecte-facebook-post-infographic

Online magazines verschijnen tegenwoordig in allerlei soorten en maten: van bladerbare pdf’s en native apps tot responsive HTML-oplossingen. Niet alleen voor desktop, maar ook voor tablets en zelfs smartphones. Welke manier is nu het beste? En hoe geef je dit vorm?

Bladerbare pdf

De bladerbare PDF wordt vaak gebruikt vanwege het gemak: weinig ontwikkelingskosten, snel te realiseren en je kunt een printversie in 1x omzetten. Qua gebruiksvriendelijkheid is het echter geen goede oplossing. Grote lappen tekst zorgen voor een slechte leeservaring en het in- en uitzoomen of de bladerfunctie werken niet fijn.

Apps

Wanneer magazines speciaal gemaakt worden voor tablets, zal de gebruiksvriendelijkheid al een stuk hoger zijn. Er is een grote kans dat bezoekers het magazine zullen lezen. Het nadeel is dat de ontwikkelingskosten hoog zijn en dat het magazine afhankelijk is van het type device.

HTML-magazines

Naast apps zijn er ook magazines die dezelfde technieken gebruiken als 'normale' websites. Het is eenvoudiger te maken dan een app. Daarnaast is het naast een tablet ook te bekijken op andere apparaten. Het toevoegen van animaties of interactieve elementen is ook een groot voordeel, al zal dit niet op ieder type device goed werken.

'One page' website

De naam zegt het al: een magazine op één grote, lange pagina. Je hoeft niet meer te klikken of te bladeren, gewoon naar beneden (of naar de zijkant) scrollen is voldoende. Het nadeel hiervan is, dat de laadtijd hoog kan zijn. Het aantal artikelen moet dus beperkt blijven.

Responsive magazine

Tot slot zijn er nog responsive magazines, welke volledig schaabaar zijn en dus voor ieder type apparaat gebruikt kan worden. Het heeft relatief hoge ontwikkelingskosten, maar het werkt wel goed op elk device.

Meer weten over de do en don't in magazines? Lees het artikel op: www.frankwatching.com/archive/2012/11/19/online-magazines-7-belangrijke-dos-en-donts

Prezi is een online presentatietool. Waar Powerpoint blijft bij statische pagina's, gaat Prezi verder. Prezi is interactief en werkt met een oneindig groot canvas. Door middel van in- en uitzoomen ga je van detail naar overzicht. Je kunt zowel horizontaal als verticaal bewegen op het canvas, alsof je met een camera teksten, afbeeldingen en filmpjes stuk voor stuk laat zien.

Voordelen

  • De presentatie staat online en is makkelijk te bereiken en te delen
  • Overgangen met animaties door in- en uit te zoomen
  • Je kunt je eigen ontwerp maken
  • Je kan je presentatie downloaden zodat je deze zonder internet kan afspelen
  • Er is een app voor je smartphone om soepel je presentatie te tonen

Nadelen

  • Omschakelen van PowerPoint kost even tijd
  • Je moet de interface aanleren
  • Creativiteit vanuit jezelf is wel nodig om een mooie presentatie te maken

Voorbeeld

Om een idee te geven van deze manier van presenteren, hebben wij onze eigen Buro26 introductiepresentatie ontworpen.

Vrijdag 2 november hebben wij als Buro26 ons 5-jarig jubileum gevierd, samen met zakelijke relaties, familie en vrienden. De opkomst was fantastisch! We willen iedereen die de moeite genomen heeft om langs te komen, dan ook enorm bedanken voor de gezellige avond.

buro26 5 jaar buro26 5 jaar buro26 5 jaar

Buro26 viert haar 5-jarig jubileum. Sinds de oprichting in oktober 2007 door eigenaar Jostein Kiezebrink is er veel gebeurd. Wat begon in Hardinxveld-Giessendam is met de komst van mede-eigenaar Vincent Verhoeven doorgegroeid naar een internetbureau waar momenteel 5 mensen werkzaam zijn. 3 jaar geleden is er een nieuwe kantoorruimte in gebruik genomen aan de Wethouder Raamsstraat in Almkerk.

Vanuit Almkerk wordt er met passie voor het vak gewerkt aan creatieve websites, professionele webshops en bijzondere online functionaliteit. Buro26 combineert hierbij technische kennis met sprekend design en aandacht voor de gebruiker.

“De komst van grote opdrachtgevers vraag om continue in ontwikkeling te zijn met Buro26”. Vertelt Jostein. “Daarbij vergeten we zeker niet onze klanten van het eerst uur en de  projecten die in verhouding minder groot zijn. Juist deze afwisseling maakt ons werk erg leuk en interessant.” Ook inhoudelijk is de afwisseling goed zichtbaar. Van een online type-cursus, Magento webshop tot een complete portal voor een scholengemeenschap op basis van Microsoft SharePoint.

Vrijdag 2 november viert Buro26 het 5-jarig jubileum in aanwezigheid van zakelijke relaties, familie en vrienden.

Je kunt e-mail op twee manieren binnenhalen, via POP of IMAP. Wat is het verschil tussen deze twee manieren, en waar moet je voor kiezen? We hebben de eigenschappen verder uitgewerkt:

POP

Alle binnenkomende e-mail wordt van de mailserver gehaald en en op je computer of smartphone gezet.

Voordelen:

  • Binnengehaalde mail kun je ook lezen zonder dat er een internetverbinding nodig is
  • Binnengehaalde mail neemt geen webruimte meer in op de server

Nadelen:

  • De mail is alleen te lezen op de computer / smartphone waarop deze is binnengehaald. Je moet zelf zorgen voor back-ups en migratie
  • Mail die eenmaal is binnengehaald kunt je niet meer nalezen via webmail

IMAP

De mail blijft op de server staan en wordt getoond in je mailprogramma.

Voordelen:

  • De e-mail wordt bewaard op de mailserver en dus ook geback-upt
  • E-mail kan vanaf meerdere locaties (Computer, Smartphone, thuis of zakelijk) tegelijk worden bekeken
  • Geen migratie problemen bij een nieuwe computer of Smartphone
  • Alle mail is ook te benaderen via de webmail

Nadelen:

  • Er is altijd een internetverbinding nodig om de e-mail te kunnen lezen
  • De mailbox op de mailserver kan groot worden en 'vollopen'. De mailbox moet dus regelmatig opgeruimd worden

Het is mogelijk om beide protocollen tegelijk te gebruiken, maar niet aan te raden, vaak leidt dit tot problemen.

Congres SharePoint SfeerimpressieCongres SharePoint werd dit jaar voor het eerst gehouden. Bedoelt om iedereen die beslist over en betrokken is bij het toepassen en het beheer van SharePoint, te laten delen in kennis en ervaring. En het was een succes!

Buro26 maakt vormgeving voor SharePoint projecten, daarom was het voor ons heel interessant om naar het Congres te gaan.

Ervaring met SharePoint 2010 als website

Op het Congres presenteerde Ruud Evers, werkzaam bij Coöperatie VGZ, de stelling: "SharePoint? Dat is geen CMS..." Hij liet zien hoe VGZ succesvol gebruik maakt van SharePoint en de grenzen daarin heeft opgezocht.

Buro26 heeft al sinds SharePoint 2003 ervaring opgedaan met grafisch vormgeving voor SharePoint. De versie die op dit moment veel gebruikt wordt is SharePoint 2010. Dan is het leuk om van een ander bedrijf te horen hoe zij het pakket inzetten en wat ze daarbij zoal zijn tegenkomen.

Ruud sloot af met de vraag "Is SharePoint een CMS?" En het antwoord daarop was: "Jazeker! Maar..." Een begrijpelijk antwoord. Een antwoord wat eigenlijk bij alle populaire CMS'en, gegeven kan worden. In SharePoint 2010 heeft Content Management al een belangrijke rol gekregen, het is prima te gebruiken voor het vullen van een intranet / website. "Maar.." Het is daarvoor niet zomaar te gebruiken. Het moet namelijk wel goed ingericht zijn en de mensen die vullen moeten de juiste instructie ontvangen. Alles is mogelijk, het vereist alleen wel de juiste aandacht.

SharePoint 2013 komt er aan!

Dat is al een tijdje bekend en je kunt al kennismaken met deze nieuwste versie. Robert van Son, werkzaam bij Wortell, gaf met zijn presentatie: "Sneak preview: SharePoint 2013 en web content management" een kijkje in de keuken van wat deze nieuwe versie te bieden heeft.

Dan zie je dat Microsoft zeker niet stil gezeten heeft! Ook hebben ze met de nieuwe en verbeterde functionaliteiten de ontwikkelingen op het internet nauwlettend in de gaten gehouden. SharePoint 2013 heeft op gebied van SEO, Webdesign, Content Management en Site structuur sterke verbeteringen gemaakt. De functionaliteiten die het platform nu in de basis heeft maken het meteen tot een krachtige speler op het huidige internet.

Dat is goed nieuws! Wij willen websites ontwikkelen die werken. Er goed uit zien, gebruiksvriendelijk zijn en technisch goed in elkaar steken. Dit laatste is met SharePoint 2013 meteen sterk verbeterd naar de eisen van deze tijd. Wij zijn enthousiast over de nieuwe mogelijkheden. De vraag kan ik een grafische huisstijl doorvoeren in SharePoint? is daarmee niet meer gebonden aan de eisen van het systeem!

Conclusie

Het Congres SharePoint heeft mij ontzettend enthousiast gemaakt. Ik ging naar Utrecht met als doel om ervaringen uit te wisselen en nieuwe kennis op te doen en dit is zeker gelukt. Ik heb een aantal interessante presentaties bijgewoond en leuke gesprekken gehad. SharePoint blijft in ontwikkeling en wij gaan daar graag in mee. Door zo'n dag vol presentaties en boeiende gesprekken blijf je op de hoogte van de vragen uit de praktijk en de oplossingen die daarvoor mogelijk zijn. Hierdoor kunnen wij verder bouwen aan mooie projecten!

Door Vincent Verhoeven

Het aantrekken van bezoekers is al moeilijk genoeg. Hun interesse trekken en dit behouden nog meer. Belangrijk is om jouw website zo vorm te geven, dat frustraties tot het minimum beperkt worden. Oftewel: hoe zorg je er nu voor, dat bezoekers zo lang mogelijk op jouw website blijven hangen? Onderstaand 8 voorbeelden van wat je niet moet doen in je website.

Niet doen in je website

  1. Onduidelijke navigatie
    Een duidelijke navigatie is logisch en begrijpelijk voor de bezoeker. Plaats daarom elementen op een vaste plaats. Hiermee geef je bezoekers overzicht.

  2. Te veel advertenties
    Om inkomsten te genereren bieden sommige websites derden de mogelijkheid om op de site te adverteren. Niets mis mee, maar overdrijf het niet.

  3. Slechte indeling van content
    en slechte indeling van je content kan ervoor zorgen dat informatie op je site moeilijk te vinden is. Zorg voor overzicht door bijvoorbeeld categorieën en koppen te gebruiken.

  4. Opdringerig gebruik van audio en video
    Laat bezoekers kiezen of zij video- en audiobestanden op je site willen bekijken of  beluisteren. Het automatisch laten afspelen van video’s of muziek kan namelijk zorgen dat mensen je website verlaten.

  5. Verplichte registratie
    Vermijd obstakels tussen jou en je bezoekers. Geef, wanneer een registratie toch noodzakelijk is, een voorproefje van wat hen te wachten staat.

  6. Saaie content en vormgeving
    Een goede vormgeving geeft overzicht en zorgt dat de inhoud zo goed mogelijk in beeld wordt gebracht. Ook de content die je publiceert is van belang. Zonder prikkelende artikelen zijn bezoekers zo weg.

  7. Slechte leesbaarheid
    Om te zorgen dat de informatie die op je website staat leesbaar is, is een goede keuze van lettertype en kleur van belang.

  8. Gebrek aan vernieuwing
    Een website is nooit af. Je hebt wellicht een goede balans gevonden in interactiviteit, vormgeving en content. De volgende stap is zorgen dat bezoekers regelmatig terugkeren naar je website. Publiceer dus met regelmaat nieuwe content.

Bekijk de infographic online op www.frankwatching.com/archive/2012/09/21/8-aandachtspunten-voor-een-goede-website-infographic/

Sinds maandag 17 september hebben wij een nieuwe collega. Zijn naam is Hugo Thomassen. Hij woont in Tiel en heeft HBO digitale communicatie gestudeerd aan de Hogeschool Utrecht.

Natuurlijk vinden we het leuk als je Hugo ook een beetje beter leert kennen:

Hugo is front-end webdeveloper binnen Buro26. Omdat Tim ons gaat verlaten in verband met een wereldreis zullen Hugo en Vincent samen het technische team binnen Buro26 vormen.

Hugo gaat geen uitdaging uit de weg en wil zich blijven ontwikkelen op het gebied van de nieuwste webtechnieken. Buro26 kan hierdoor ook blijven ontwikkelen in het bouwen van bijzondere websites.

Na het werk brengt hij graag tijd door met zijn vriendin. Lekker tv kijken is dan wel favoriet.

We zijn blij met Hugo in ons team!

Wat is een cookie?

Een cookie is een klein tekstbestandje dat door websites op je computer wordt opgeslagen. Cookies kunnen gebruikt worden voor:

  • Het onthouden van loginnaam of instellingen
  • Het verzamelen van surfinformatie / bezoekersstatistieken
  • Het koppelen van een browser aan tijdelijke variabelen op de server (session cookie)

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/cookies

Veelvoorkomende cookies

  • Statistiektellers zoals Google Analytics
  • Share- en like-functies zoals van Facebook en Twitter
  • Mediawidgets / embedded content zoals YouTube, Google Maps e.d.

Cookiewet

Sinds 5 juni 2012 is de aangepaste Telecomwet van kracht. Websites moeten bezoekers wijzen op de gebruikte cookies en hen om toestemming voor het gebruik vragen. Het maakt niet uit of de cookies door de eigen website geplaatst worden (first party cookies) of door ingebouwde plugins van anderen (third party cookies). Alleen cookies die noodzakelijk zijn voor het functioneren van de website mogen zonder toestemming geplaatst worden zoals bijv. het winkelwagentjecookie. Controle op de naleving van de cookiewet zal worden uitgevoerd door OPTA vanaf 1 januari 2013.

bron: http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/persberichten/2012/06/01/nieuwe-telecommunicatiewet-treedt-5-juni-2012-in-werking.html 

Je ziet momenteel dat er zeer divers wordt omgegaan met opvolging van deze wet. Veel websites nemen een afwachtende houding aan of voldoen deels aan de eisen van de cookiewet.

bron: http://www.nu.nl/internet/2874765/weinig-websites-voldoen-cookiewet.html 

Wat moet je doen om de cookiewet op te volgen?

Wanneer je cookies wilt blijven gebruiken moet je de bezoeker informeren en vooraf toestemming verkrijgen (opt-in). Een mooie oplossing is Cookie Control (http://civicuk.com/cookie-law/index) deze kunnen wij in elke site installeren. Het is ook mogelijk om een pop-up in de huisstijl van je website te maken.

Google Analytics

Wanneer je alleen een cookie voor Google Analytics gebruikt, dit is bij veel 'normale' websites het geval, zijn er een aantal oplossingen:

Aanpassing meetscript

Het is mogelijk het Google Analytics meetscript aan te passen, zodat het IP-adres van de bezoeker niet wordt opgeslagen in de database van Google.

var _gaq = _gaq || [];
_gaq.push (['_setAccount', 'UA-XXXXXXX-YY']);
_gaq.push (['_gat._anonymizeIp']);
_gaq.push (['_trackPageview']);

Google definieert de gegevens die ze opslaan dan ook niet meer als 'persoonsgebonden'. Als daarnaast in de privacyverklaring wordt vermeldt dat een Google Analytics cookie geplaatst wordt, kun je met een relatief kleine aanpassing tegemoetkomen aan de gedachte van de wet.

Met PHP

Door gebruik van PHP in de website is het ook mogelijk om Google Analytics te gebruiken. Hierbij worden geen cookies gebruikt. Wel met Analytics blijven werken maar met als nadeel dat bijv. terugkerende bezoekers niet herkend worden.

Piwik als alternatief

Piwik biedt vergelijkbare opties als Google Analytics maar wordt in je eigen website geïnstalleerd. Wanneer de privacy opties op hun strengst ingesteld worden er geen cookies van gemaakt. Piwik mist wel een aantal handige opties en de koppeling met Google AdWords. Zie voor meer info http://piwik.org/

privacy- en cookiestatement

Het informeren waarom bepaalde cookies gebruikt worden kan in het privacy en cookie statement. Hierin moet staan:

  • Wie je bent
  • Wat je gaat plaatsen
  • Waarvoor je dit gaat plaatsen
  • Of je de zo verkregen gegevens aan derden verstrekt

Voorbeelden van teksten die gebruikt mogen worden kun je vinden op http://www.cookierecht.nl/diensten/juridische-producten/cookieverklaring/ 

Advies

Als eigenaar van een website ben je zelf verantwoordelijk wbt het gebruik van cookies. Wil je weten welke cookies er in jouw site gebruikt worden en wil je weten wat er moet gebeuren? Neem dan contact met ons op om jouw specifieke situatie te bespreken.

Buro26 ontwikkelt webshops in Magento. Wanneer een shop eenmaal goed werkt wordt de afhandeling van orders een belangrijke taak.

Webshopafhandeling.nl

Onlangs hebben wij kennisgemaakt met webshopafhandeling.nl uit Gorinchem. webshopafhandeling.nl helpt met de logistieke afhandeling van webshoporders. Ze nemen artikelen in voorraad, verwerken de binnengekomen orders en maken ze verzendklaar. Dit doen ze voor een vast all-in tarief per order. Dus geen verrassingen van onvoorziene kosten voor projectbegeleiding, administratie of opslag.

Er is een keuze uit vier pakketten. De pakketten zijn gebaseerd op het aantal m2 aan opslag nodig is. Webshopafhandeling.nl handelt orders al af vanaf 2,35 euro per order. Hoe meer orders hoe lager hun tarieven.

Voordeel via Buro26

Voor klanten van Buro26 heeft webshopafhandeling.nl een speciale actie: Bestel een van hun pakketten en alle orders worden de eerste zes maanden tegen een vast tarief van 2,35 euro afgehandeld. Hierna gelden weer de standaard tarieven. Kijk op www.webshopafhandeling.nl voor meer informatie.

Uiteraad is het mogelijk om contact met ons op te nemen voor het bespreken van de mogelijkheden van een nieuwe webshop en alles wat daarbij komt kijken.

fietsactieEind april van dit jaar heeft Buro26 deelgenomen aan de FenExpo, de regionale beurs in Gorinchem. Op deze beurs hebben we naast contacten opdoen ook meegedaan aan de goede doelen actie aan de stand van Hoek en Blok accountants. Dit was de actie 'Stap op de fiets' waarbij je in een minuut tijd op een hometrainer een virtueel een stukje Alp d'Huez beklimt. De snelste drie deelnemers mochten vervolgens geld schenken aan een goed doel. En dat deed Vincent!

Op de derde plaats eindigde Vincent in 1.01 minuut. Met het gewonnen geldbedrag steunt hij zijn vriendin die binnenkort naar Ghana vertrekt om een waterleiding aan te leggen. Vorig jaar bouwde ze daar een school en Vincent deed dat eerder in Kenia. Lees het gehele artikel op: http://www.hoekenblok.nl/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=32&cntnt01returnid=15

webcast-sharepointOnlangs heeft Buro26 meegewerkt als creatief partner bij de invoering van SharePoint op de Verenigde Scholen J.A. Alberdingk Thijm. Deze scholengemeenschap heeft gekozen voor SharePoint om te komen tot een betere communicatie met en tussen medewerkers van de scholen, hiermee de samenwerking te stimuleren en informatie eenvoudig vindbaar te maken. De taak van Buro26 binnen dit project was het uitvoeren van de vormgeving voor SharePoint.

Dit traject van concept naar vormgeving en techniek binnen SharePoint beschrijft Herman Rigter in een interessante presentatie, welke te bekijken is op: www.technologie-onderwijs.nl/webcasts/samsam-2012-webcasts/webcast-sharepoint-2010-in-het-onderwijs.aspx

We doen allemaal wel eens wat fout, maar het goede nieuws is dat we leren van onze fouten. Wat zijn de meest voorkomende fouten in websites? En hoe moet het dan wel? Scott Ellis, een Amerikaanse web/mobile developer, vertelt het:

1. Goedkope webhosting
Goedkope website hosts hebben als gevolg dat jouw website met duizenden andere websites op een drukke server zit, waardoor de laadtijd van je pagina omhoog gaat. Dat heeft een impact op je SEO: Google houdt bij hoe snel je pagina laadt, en zendt je meer traffic als je website dat aan kan.

2. Slechte planning en/of te ambitieus
Weet wat je wil met je website en werk het nauwkeurig uit. Doe research naar vergelijkbare websites in jouw niche.

3. Verkleinen van foto's & plaatjes
Een andere veel gemaakte fout is het gebruik van te grote foto’s en die vervolgens te re-sizen op je website. Als je een banner ruimte hebt van 150×150 bijvoorbeeld, gebruik dan ook een fotootje van 150×150. Doe je dit niet, dan kan dit de laadtijd van je website verlengen en de bandbreedte vergroten.

4. Teveel en slecht gebruik van advertenties
We willen allemaal geld verdienen met websites, maar denk goed na voordat je je website belaadt met advertenties. Google houdt in de gaten hoeveel advertenties je hebt geplaatst, en houdt niet van teveel advertenties.

5. Content, content, content
De inhoud van je website is de reden waarom mensen naar je website komen – en ook waarom ze terugkomen. Zorg dus voor regelmatige updates met goede, relevante content.

Lees het complete artikel op www.frankwatching.com/archive/2012/04/25/top-5-meest-gemaakte-fouten-in-websites

fenexpo-2012Ook dit jaar heeft Buro26 weer deelgenomen aan de FenExpo, al weer de vijfde editie van de regionale beurs in Gorinchem. Dit vond plaats op 24, 25 en 26 april van 14:00 – 22:00 uur in de Evenementenhal. Een interessant evenement waar we veel nieuwe en bestaande contacten hebben opgedaan. Mocht je langs zijn geweest bij onze kopstand, bedankt daarvoor!

Tijdens het evenement hebben wij naast onze narrowcasting een touchscreen applicatie getoond waarop de belangrijkste projecten uit ons portfolio te zien zijn. 

Mocht je ons toch gemist hebben op Fenexpo 2012 en zou je meer willen weten over wat wij voor jou kunnen betekenen, neem dan contact op via info@buro26.nl.

Tegenwoordig wordt social media steeds meer onderdeel van de samenleving. Maar ook zoekmachineoptimalisatie is nog steeds belangrijk bij het vormgeven van jouw website. Zoekmachines zijn namelijk een belangrijk medium om verkeer van en naar websites te genereren. Wil jij weten hoe je jouw website presteert op SEO gebied? Doe dan de doe-het-zelf SEO!

Allereerst zijn er 4 elementen die van invloed zijn op de zoekmachineprestaties van je website:

  • Techniek
  • Sitestructuur
  • Content
  • Autoriteit

Hoe zit het met jouw website(s)? Wanneer heb je voor het laatst gecontroleerd of laten controleren of je site op SEO gebied voldoet? Als we auto’s jaarlijks APK moeten laten keuren, is het niet vreemd om periodiek ook eens onder de motorkap van onze websites te kijken.

Lees het complete artikel op www.frankwatching.com/archive/2012/03/29/de-doe-het-zelf-seo-review-checklist/

huisstijl-buro26Een bedrijfslogo en huisstijl horen mee te groeien met het bedrijf en moeten daarom ook meegaan met deze ontwikkelingen. Dat geldt natuurlijk ook voor ons. Naast een nieuwe website hoort hierbij ook een compleet nieuwe huisstijl. Een kleine verandering, waardoor we herkenbaar blijven en tegelijkertijd is het een grote verbetering in de continuïteit van de uitingen.

Aan de basis ligt de gedachte vanuit RGB: de kleuren die worden gebruikt voor de weergave op het beeldscherm. Aangezien wij hier als internetbureau veel mee te maken hebben, brengen wij dit letterlijk als kleurenpatroon terug in de huisstijl. Het logo is uitgevoerd in de drie kleuren: rood, groen en blauw. Het kleurgebruik is per uiting weer anders. En voor de website hebben we zelfs drie jassen ontworpen...

microsoft partner logoBuro26 is Microsoft partner. Het Microsoft Partner Network is een community die partners van Microsoft helpt hun volledig potentieel te benutten. De partners van Microsoft vormen momenteel een van de meest actieve, gevarieerde netwerken ter wereld, met uitgebreide mogelijkheden om betrouwbare relaties met hun klanten op te bouwen.

Het Microsoft Partner Network wil partners het volgende bieden:

  • Kansen om de mogelijkheden te versterken.
  • Expertise om klanten beter van dienst te kunnen zijn.
  • Community’s om innovatie en contacten te stimuleren.

Door samen te werken kunnen Microsoft en haar partners zich blijven richten op het creëren van innovatieve oplossingen. Als Microsoft Partner kunnen wij dus creatieve oplossingen leveren die een toegevoegde waarde zijn voor onze klanten.

Hoe vaak kijk je kritisch naar je eigen website? In dit artikel tref je een eenvoudige lijst van 12 vragen aan. Met behulp daarvan kun je je eigen website onder de loep nemen. Het geeft het je snel een beeld of je de basics goed op orde hebt.

De 12 vragen voor een optimale website

  1. Is de sitestructuur logisch?
  2. Is de navigatie consistent en logisch?
  3. Draagt de vormgeving bij aan het halen van de website doelstellingen?
  4. Zijn de teksten geschreven/herschreven voor het web?
  5. Zijn formulieren beknopt en gebruikersvriendelijk?
  6. Wat is de kwaliteit van de productpagina's?
  7. Is de website geoptimaliseerd voor zoekmachines (SEO)?
  8. Is de vormgeving en werking in verschillende browsers correct?
  9. Zijn er duidelijke calls-to-action die de bezoeker aanzetten tot het gewenste gedrag?
  10. Is de propositie duidelijk?
  11. Is de website geoptimaliseerd voor mobiel verkeer, is er een mobiele website?
  12. Logische inzet van social media geregeld?

Lees het complete artikel op www.frankwatching.com/archive/2011/12/21/quick-scan-van-je-website-12-vragen-voor-2012/

artienne19 september is Artiënne bij Buro26 komen werken. Haar volledige naam is Artiënne Buissant des Amorie, zij is 22 jaar en woont in Breda. Onder de pagina Buro26 is een uitgebreider profiel van haar te vinden.

Omdat onze medewerkers voor ons erg belangrijk zijn, vinden wij het tijd dat je ook Artiënne beter leert kennen. 

Omdat onze medewerkers voor ons erg belangrijk zijn, vinden wij het tijd dat je ons beter leert kennen. Aan elke medewerker stellen wij daarom 3 vragen. Deze keer is Artiënne aan de beurt, de nieuwste aanwinst van Buro26.

Artiënne, welke functie heb je binnen Buro26?

'Bij Buro26 werk ik als grafisch vormgever en ben ik dagelijks bezig met de vormgeving van websites en online media. Hartstikke leuk om te doen! Er is veel afwisseling in projecten wat het werk gevarieerd maakt. Hiervoor volgde ik de HBO-opleiding Grafisch ontwerp aan de kunstacademie St. Joost in Breda en ben daarna direct bij Buro26 komen werken.'

Wat maakt jouw werkwijze zo uniek?

'Mijn creativiteit combineer ik met een gestructureerde werkwijze, waardoor een goed resultaat voorop staat. Ik ga er helemaal voor en ben niet tevreden, voordat het ontwerp perfect is.'

Wat doe je na je werk?

'Mijn interesses liggen vooral bij: OntwerpenDance Central 2 en Zumba.'

SharePoint

Vanaf vandaag staan wij op positie één in Google, wanneer er gezocht wordt op "SharePoint vormgeving". Microsoft.nl is hierbij door ons ingehaald en staat nu een plaats lager. Door het gebruik van de juiste zoekwoorden, zoals grafisch vormgeving, ontwerp en design in combinatie met SharePoint, in de website wordt Buro26 direct gelinkt aan vormgeving voor SharePoint, waar wij natuurlijk heel blij mee zijn. Een positie om trots op te zijn! En een positie die wij natuurlijk graag hopen te behouden.

nieuwsbrief FenExpo

In april 2011 heeft Buro26 opnieuw deelgenomen aan de regionale beurs in Gorinchem. De “Fenexpo 2011” vond plaats op 12, 13 en 14 april van 14:00 – 22:00 uur. Ook dit jaar was een interessant evenement waar we veel nieuwe contacten hebben opgedaan en je misschien wel zijn tegen gekomen.

Ons motto dit jaar was 'Ondersteboven van een website'. Om bezoekers dit te laten beleven, hebben we naast onze narrowcasting een iPad geplaatst waarop interactieve applicaties en website te zien waren. Deze beleving gaat verder dan het internet en werd dan ook positief ontvangen.

Mocht je ons toch gemist hebben op Fenexpo 2011 en zou je meer willen weten over wat wij voor jou kunnen betekenen, neem dan contact op via info@buro26.nl.

Bekendheid Gorinchem Fenexpo

Sterk gericht op de regio. Zo heet het artikel over Buro26 dat te lezen is in de krant De Stad Gorinchem, waarbij Buro26 gekenmerkt wordt door gericht te zijn op plaatsen als Gorinchem, Woudrichem, Raamsdonksveer, Nieuwendijk en natuurlijk Almerk zelf. Daarnaast is te lezen hoe wij als internetbureau werken en wat voor verrassend resultaat dit geeft. Van grafische vormgeving tot aan realisatie van webdesign. 

Vincent Verhoeven

Het is alweer een jaar geleden dat Vincent officieel als partner bij Buro26 is gekomen. In het afgelopen jaar hebben we het aantal projecten zien groeien mede dankzij Vincents uitgebreide technische kennis. Naast het ontwikkelen van websites hebben we meer Flash en zelfs mobiele applicaties kunnen ontwikkelen. Iets om trots op te zijn dat Buro26 zover heeft kunnen groeien.

Iedereen kan voor internet schrijven. Tenminste, zo lijkt het. In dit artikel op Frankwatching.com wordt een aantal veelgemaakte fouten belicht. Hieronder de lijst in het kort:

  1. Ikke, ikke, ikke.
    Schrijvers die zichzelf als uitgangspunt nemen. Belangrijk is : welk 'probleem' los jij voor welke doelgroep op? Formuleer dit zo concreet mogelijk.
  2. Zwakke titels.
    Je kunt nog zo’n prachtig artikel schrijven, maar met een slappe titel laat je veel bezoekers liggen. De website wordt minder goed gevonden door Google, waardoor bezoekers niet op jouw website terecht zullen komen.
  3. Matige schrijfstijl.
    Teksten vol schrijffouten of grammaticaal ontsporende zinnen, daar heeft niemand wat aan. Hou de alinea's kort en zorg ervoor dat elke zin ertoe doet.
  4. Slechte opmaak.
    Op internet lees je lastiger dan van papier. Bij kleine letters – en weinig contrast – versterk je dit nog eens. Test daarnaast je website op andere browsers, besturingssystemen, smartphones en monitoren.
  5. Te vrijblijvend zijn.
    Heb je een zakelijke website, verkoop dan je producten. Zou het niet fijn zijn als het probleem definitief tot het verleden behoort? Lees dan snel verder, want jij biedt die oplossing. Sluit af met je contactgegevens, zodat iemand gemakkelijk contact op kan nemen.

Op de website Frankwatching heb ik een artikel gelezen waarmee teksten op het internet gemakkelijk scanbaar en vindbaar worden. Deze zijn in elke website toe te passen zonder dat hiervoor het technische systeem aangepast dient te worden:

  1. Omgekeerde piramide
    Schrijf je belangrijkste boodschap eerst.
  2. Informatieve titel
    Vat de kern van je verhaal in de titel.
  3. Informatieve lead
    Geef een samenvatting van je tekst.
  4. Elk onderwerp een eigen alinea en elke alinea een informatieve tussenkop
    Tussenkoppen vatten de kern van de alinea, deze kunnen boven elke alinea staan.
  5. Opsommingen en tabellen
    Informatie in opsommingen is gemakkelijk en snel te scannen.
  6. Gemarkeerde woorden
    Hiermee kan de scannende lezer informatie gemakkelijk filteren.
  7. Informatieve links
    Niet "Klik hier" maar "Download handleiding"

Lees het complets artikel op http://www.frankwatching.com/archive/2010/10/04/7-praktische-tips-voor-scanbare-en-vindbare-webtekst

werkwijze-structuurEen goed vormgegeven en doordachte actie wordt vaak gekenmerkt door een goede voorbereiding. Dit geldt niet alleen voor websites en applicaties, maar ook voor mobiele apparaten zoals de iPhone, Blackberry en de iPad.

Een functioneel ontwerp is een goede voorbereiding op de ontwikkeling van een website. Dit is een visuele beschrijving van alle te ontwikkelen functionaliteiten van de website. Het laat in eenvoudige stappen zien hoe een gebruiker door de toekomstige website of applicatie kan 'klikken', met daarbij de belangrijkste webpagina's uitgewerkt in mock-ups. Een mock-up is een voorbeeldscherm binnen een internet browser, dat uitbeeldt hoe de functionaliteiten van de website of applicatie gaan werken en waar welk element komt te staan. De afbeelding hiernaast is een voorbeeld van een mock-up, in dit geval van de homepage van onze eigen website.

Waarom een functioneel ontwerp?

Een website zonder functioneel ontwerp is als het bouwen van een huis zonder ontwerp. Door middel van een functioneel ontwerp kunnen opdrachtgever en ontwikkelaar zien wat er precies ontwikkeld gaat worden. Hoe bijvoorbeeld een applicatie werkt, welke elementen er in de website terug komen of wat de onderlinge verhoudingen in de website zijn. Hierdoor kan er voor het ontwerp al afgestemd worden hoe de website moet gaan werken. De kans op valkuilen wordt aanzienlijk verkleind.

Daarnaast wordt het met een functioneel ontwerp een stuk makkelijker om onderling te communiceren. Het bespaart tijd en kosten, omdat iedereen vanuit hetzelfde uitgangspunt werkt. Alle openstaande kwesties kunnen worden behandeld, omdat je hier bij het maken van het functioneel ontwerp tegenaan loopt. Ook komen hieruit vaak nieuwe wensen en vragen naar voren. In de fase design en techniek heb je hier dan niet meer mee te maken, zodat tijd en kosten juist gedrukt worden.

Deze week staan wij in de MeerBusiness Regionaal Ondernemersnieuws september 2010 (2). Onderstaande het artikel:

fatboy

Wanneer een bezoeker uw website bezoekt hoeft hij natuurlijk niet van zijn stoel te vallen. Maar onder de indruk mag hij best zijn. Door een verrassend element toe te voegen gaat een bezoeker uw website beleven. Door interactief bezig te zijn met een product of informatie blijft deze beter 'hangen'. Potentiële klanten zijn enthousiaster, eerder geneigd tot aankoop en geven uw website zelfs door aan anderen.

Hoe doe je dat?

Voor elk product of dienst is wel een bijzonder element te gebruiken om de bezoeker meer te betrekken. Door een eigenschap uit te lichten die een product uniek maakt of juist een navigatiestructuur die verrassend toegankelijk werkt. TIP: elke dag is er een nieuwe bijzondere website te zien op www.thefwa.com

Buro26

Buro26, gevestigd in Almkerk, is in 2007 gestart en bestaat inmiddels uit 3 personen. Wij ontwikkelen creatieve websites en bijzondere mediaprojecten. Websites die opvallen door gebruik van interactieve elementen en mediaprojecten zoals touchscreens en mobiele applicaties. Voor meer informatie over Buro26 kunt u kijken op www.buro26.nl

SharePoint is een product van Microsoft waarmee een complete portal kan worden ingericht. Binnen SharePoint zijn er 2 mogelijkheden om vormgeving toe te passen. Via een Masterpage of via een Theme. Met een Theme kun je de kleurstelling aanpassen door met CSS te werken binnen de standaard opzet van SharePoint. Met een Masterpage is het mogelijk om de structuur ook aan te passen zodat onderdelen op plek getoond kunnen worden.

Adobe heeft in samenwerking met Typekit een aantal van hun bekendste lettertypen vrijgegeven om te gebruiken in websites. Typekit is een oplossing om fonts in te bouwen in een website. Hiervoor is wel een account nodig bij Typekit waar een klein bedrag per jaar voor betaald moet worden. Hier staat tegenover dat je gebruik kunt maken van bijv. onderstaande bekende fonts:

adobe-fonts

Naast Typekit zijn er andere technische oplossingen om fonts te kunnen gebruiken in websites zoals sIFRen Cufón. Ook Google heeft een mogelijkheid om fonts te gebruiken https://fonts.google.com/

Wanneer je een website bekijkt in de testfase kan de installatie van je computer nogal veel uitmaken. Welke browser en plugins zijn er geïnstalleerd? Maar ook of Javascript geactiveerd is en de resolutie van je scherm zijn belangrijk om te weten. Via de website www.supportdetails.com krijg je deze informatie gelijk te zien. Deze kan makkelijk aan ons doorgestuurd worden om snel een probleem te achterhalen. Uiteraard moet een website bij oplevering voor alle bezoekers een zelfde ervaring opleveren!

supportdetails

Pasen is niet alleen tijd voor feest, maar ook de tijd voor paaseitjes. Om onze klanten ook eens halverwege het jaar te verrassen, hebben wij elk van hen een zakje paaseitjes gestuurd. Simpel, maar verrassend! En dat vonden ook de klanten. We hebben veel enthousiaste reacties gekregen:

"Erg verrast door jullie creatieve Paasgroet! Bedankt, een fantastische week en een mooi Paasweekend."

"Bedankt voor de heerlijke paasgroeten!!"

burobeursBuro26 stond op 13, 14 en 15 April op Fenexpo 2010 'Het netwerkevent van Midden Nederland'. Het was een leuk evenement waar we veel nieuwe contacten hebben opgedaan en we weer bij konden praten met een aantal bestaande relaties.

Ons doel was een aantal nieuwe ontwikkelingen in onze 'Touchscreen Demo' te kunnen laten zien en gelukkig bleek dat de reacties van de bezoekers enthousiast waren! Het idee dat je de informatie die op je website staat, op allerlei soorten media naar je doelgroep kunt brengen sprak enorm aan. Ook de beleving die ontstaat als je met het touchscreen informatie zoekt, werd positief ontvangen. Wij zijn er klaar voor om verder te gaan dan het internet, u ook?

Mocht je ons niet ontmoet hebben op de Fenexpo 2010 en zou je meer willen weten over wat wij voor je kunnen betekenen, neem dan contact op via info@buro26.nl.

uitnodigingOp 8 april wordt voor de eerste keer de BKA bedrijvendag georganiseerd. Een beurs waar 22 bedrijven uit het Land van Heusden en Altena hun producten en diensten kunnen tonen. De beurs zal plaatsvinden in het Golfpark te Almkerk en wordt om 16:00 uur officieel geopend door drie wethouders; W. de Jong, B. de Peuter en W. van der Hoeven. Daarna is er vrije inloop tot ongeveer 21:00 uur.

Vooruitlopend op de Fenexpo in Gorinchem zullen we een touchscreen op onze stand hebben met daarop diverse toepassingen. Uiteraard vinden we het erg leuk als je ons op deze beurs komt bezoeken. We kunnen je dan gelijk laten zien wat er mogelijk is op een touchscreen.

De catering is goed geregeld en we hebben voldoende toegangskaarten dus stuur ons gerust een mail (info@buro26.nl) en dan sturen we je (digitaal) een toegangskaart toe.

De razendsnelle ontwikkelingen op internet komen vaak met een vertraging door naar intranet omgevingen. Dat is niet zo gek: interne communicatie is vaak een ondergeschoven kindje. Buro26 heeft ervaring om de ontwikkelingen die je op internet ziet, ook door te zetten op het intranet. Dit kan de manier waarop medewerkers communiceren en informatie delen sterk verbeteren. Wat te denken van het toevoegen van een betere Usability, Social Media of Mobiele toegang op het intranet? Het intranet wordt prettiger en toegankelijker in gebruik, wat de interne communicatie zeker ten goede komt!

In een artikel op frankwatching worden een aantal belangrijke tips gegeven, waar je rekening mee moet houden om een intranet succesvol te maken. Bekijk het originele artikel op:
http://www.frankwatching.com/archive/2010/03/22/intranettips-en-lessons-learned-de-5-beste-lijstjes/

fenexpo

In april zal Buro26 weer deelnemen aan de regionale beurs in Gorinchem. Het evenement heet dit jaar “Fenexpo 2010” en vindt plaats op 13, 14 en 15 april van 14:00 – 22:00 uur.

Ook dit jaar willen wij met iets bijzonders op deze beurs staan en hebben wij gekozen voor een touchscreen met daarop diverse toepassingen. Uiteraard vinden we het erg leuk als je ons op deze beurs komt bezoeken. We kunnen je dan gelijk laten zien wat er mogelijk is op een touchscreen.

Buro26 zal op de beurs staan in het kantoor en ICT paviljoen van De Giessen Automatisering.

De catering is goed geregeld en we hebben voldoende toegangskaarten dus stuur ons gerust een mail (info@buro26.nl) en dan sturen we je (digitaal) een toegangskaart toe.

iphoneDe mobiele telefoon heeft al gezorgd voor veel verandering  in het dagelijks leven van mensen. De komende tijd gaat er nog meer veranderen. Steeds meer mensen hebben slimmere, gebruiksvriendelijkere toestellen met goede internettoegang. Het is nu tijd om hier op in te spelen. Om kennis te maken met de mogelijkheden en de voorkeuren van de klant. Merken en retailers kunnen nu als het ware een plekje veroveren in de broekzak van hun klant en altijd en overal in de buurt zijn, thuis en onderweg. Lees er meer over in het originele artikel, hoe de mobiele telefoon voor een nieuwe marketing- en winkelervaring zorgt.

Bekijk het originele artikel op
http://www.frankwatching.com/archive/2010/01/04/bij-de-klant-in-zijn-broekzak/

De nieuwe website van de Brandweer Hardinxveld-Giessendam heeft op verschillende manieren de publiciteit gehaald. Dinsdagavond 22 december 2009 gaf brandweerman Johan de Ruiter een presentatie over de mogelijkheden van de website. Hierna heeft Burgemeester Wiebosch-Steeman het startsein gegeven. Wij (Jostein en Vincent) waren hierbij ook aanwezig.

burgemeester geeft startsein website

Verschillende media hebben hier aandacht aan gegeven. O.a. het AD, Het Kontakt, Het Kompas, De Stad Gorinchem en de gemeentelijke website hebben een bericht geplaatst.

brandweer-in-ad

Bekijk de website in ons portfolio.

Omdat we na onze verhuizing naar Almkerk in een andere regio gevestigd zijn hebben we ons aangesloten bij een nieuw bedrijvennetwerk. In het Land van Heusden en Altena is dat de BKA (Bedrijven Kring Altena). Bedrijven uit de gemeenten Werkendam, Woudrichem en Wijk en Aalburg kunnen zich hierbij aansluiten.

Bedrijven Kring Altena

Van de website: Het lidmaatschap van de BKA biedt ondernemers de mogelijkheid om op ontspannen wijze met elkaar kennis te maken. Leden worden zo'n 6 tot 8x per jaar uitgenodigd voor bijeenkomsten. Tijdens de bijeenkomsten valt het op wat een enorme verscheidenheid aan bedrijfstakken de regio te bieden heeft! Hierbij richt de kring zich nadrukkelijk op de business to business bedrijven (detailhandel weet zich al verenigd in lokale verenigingen).

www.bka-altena.nl

Website laten maken?

Wanneer u een website wilt laten ontwikkelen bent u bij ons aan het juiste adres. Wij zijn gespecialiseerd in webdesign, intranet en Flash. Neem gerust contact met ons op!

Je intranet verbeteren hoeft geen hogere wiskunde te zijn. Met deze vijf basic tips ben je al een heel eind.

  1. Ken je doelgroep! Plaats content die relevant is voor de lezer.
  2. Migreer veelgebruikte content naar het intranet. Zodat personeel het intranet ook echt gaat gebruiken.
  3. Killer-app! Een trigger om op het intranet te gaan kijken.
  4. Vermeld de content-eigenaar. Makkelijk om informatie te filteren op auteur.
  5. Vermeld nummer telefonische ondersteuning. Help bezoekers verder ook buiten het intranet om.

In het boekje Finest Fifty worden 50 beschrijvingen van succesvolle webshops gegeven. Er worden nieuwe ontwikkelingen op het gebied van online marketing, personalisatie, sociale netwerken en mobile commerce beschreven. Erg leuk om even te kijken voor nieuwe ideeën. Wij kunnen uiteraard meedenken om zo'n idee verder uit te denken en te ontwikkelen!

Bekijk het originele artikel op http://www.jungleminds.nl/publicaties/artikelen/de_12_coolste_webwinkels_van_2009

 

De opening van onze nieuwe kantoorruimte heeft aandacht gekregen in het regionale weekblad Het Kontakt. Onderstaand artikel is geplaatst:

Buro26 opent nieuwe kantoorruimte in Almkerk

Buro26 heeft een bedrijfsopening gehouden op vrijdag 2 oktober in hun nieuwe kantoor aan de Weth. Raamsstraat in Almkerk.

Buro26 is een Internetbureau gespecialiseerd in het ontwikkelen van creatieve websites en bijzondere media projecten. Buro26 is in 2007 gestart door Jostein Kiezebrink vanuit huis in Hardinxveld-Giessendam.

Inmiddels bestaat Buro26 uit 3 personen waardoor het in Hardinxveld toch echt te krap werd. Er is gezocht naar een nieuwe locatie en die is gevonden in Almkerk. Vrijdagmiddag heeft Buro26 haar nieuwe kantoorruimte officieel geopend, dit in aanwezigheid van zakelijke relaties, familie en vrienden.

"Sinds ik met Buro26 gestart ben is het steeds drukker geworden met het ontwikkelen van websites." vertelt Jostein. "Daarom is al snel mijn vrouw Anita mee gaan werken en deze zomer is Vincent Verhoeven ons komen versterken." Jostein heeft zowel een technische als creatieve achtergrond terwijl Vincent vooral sterk is in de techniek. Anita zorgt voor relatiebeheer, administratie en geeft gebruikersinstructie. "Omdat ik geboren ben ik Almkerk is het extra leuk dat we hier zo'n mooie ruimte hebben gevonden."

Buro26 ontwikkelt websites en dat in de breedste zin van het woord. Van grafische vormgeving tot aan de technische realisatie met een compleet beheersysteem. Ook maken zij applicaties voor zuilen, interactieve animaties en kunnen zij specifieke onderdelen op maat programmeren.

krant-2009

De website van voetbalvereniging Kozakken Boys (Zaterdag hoofdklasse B) uit Werkendam is alweer enige jaren online. De website wordt bijgehouden door enkele enthousiaste vrijwilligers die met grote regelmaat nieuwe berichten toevoegen en pagina's bewerken. Buro26 ondersteunt deze vrijwilligers al geruime tijd met technische support op deze website.

Sinds de start van Buro26 in 2007 is er veel gebeurd. We hebben veel leuke en interessante website projecten kunnen doen en per 1 juli is Vincent het team komen versterken. Met 3 personen werd het in Hardinxveld toch echt te krap, dus zijn we op zoek gegaan naar een mooie kantoorruimte. Deze ruimte hebben we gevonden in Almkerk.

Vrijdagmiddag 2 oktober vanaf 16:00 zullen de we opening van onze nieuwe kantoorruimte gaan vieren.

Zou je het leuk vinden om hierbij te zijn? Dan sturen we je een uitnodiging, laat het gerust even weten via info@buro26.nl

Buro26 breidt verder uit. Nadat Anita eerder dit jaar fulltime is gaan werken voor Buro26 is per 1 juli, ook Vincent Verhoeven erbij gekomen. Vincent ontwikkelt al sinds 1999 allerlei oplossingen op het gebied van digitale media en heeft daardoor een brede achtergrond opgebouwd. Hij volgde de HBO opleiding ICT & Media in Breda en studeerde daar af in de richting Mediatechnologie. Na deze opleiding werkte hij als Flash ontwikkelaar bij Insiders Online en deed daar veel ervaring op in grote, uitdagende projecten.

We hadden veel werk en vooral veel leuke/mooie ideeën voor de toekomst van Buro26 waardoor we de beslissing hebben genomen dit met 3 personen verder vorm te gaan geven. Met de opening van ons nieuwe bedrijfspand is het ook gelijk mogelijk om kennis te maken met Vincent.

Sinds we eind 2007 Buro26 hebben opgestart hebben we een prettige relatie opgebouwd met De Giessen Automatisering BV. De Giessen Automatisering is een automatiseringsbedrijf in Hardinxveld-Giessendam dat zowel op het gebied van kantoorartikelen als op het gebied van automatisering en beheer diverse bedrijven in de regio ondersteunt (www.giessen.nl). De afgelopen week hebben we de puntjes op de i kunnen zetten voor een samenwerkingsovereenkomst.

Vanaf dit moment is Buro26 dan ook officieel de website partner van De Giessen. We vinden het fijn dat we de goede samenwerking op deze manier nog eens hebben kunnen bevestigen.

In april vinden de Regionale Businessdagen in Gorinchem weer plaats. Dit jaar zal Buro26 ook op deze beurs aanwezig zijn. De Giessen Automatisering gaat een Kantoor & ICT paviljoen opzetten en wij zullen hier een eigen stuk stand gaan inrichten. Uiteraard zouden we het leuk vinden als er veel bezoekers komen. Laat het ons gerust weten als je graag kaarten zou willen hebben dan sturen we deze toe. We hopen je op 7, 8 of 9 april te mogen ontmoeten op onze stand.

Een e-mail is met één druk op de knop verzonden. En dus is een fout ook zo gemaakt. Je ziet nogal wat e-mailings voorbij komen met fouten die de verzender makkelijk had kunnen voorkomen. Onderwerpregels met het woord “TEST” er in, ontbrekende afbeeldingen of spelfouten waardoor het lijkt of je hele organisatie uit basisschoolleerlingen bestaat. Check, check en dubbelcheck: met een checklist kun je onnodige fouten voorkomen.

Lees het bericht verder: http://www.frankwatching.com/archive/2009/01/12/checklist-voor-verzending-van-de-perfecte-e-mailing/

Onze naam is Buro26. Dit is natuurlijk snel als Bureau26 geschreven als je onze naam alleen gehoord hebt. Daarom hebben we deze pagina gemaakt zodat we ook met Bureau26 te vinden zijn via Google. Met een spatie ertussen wordt het Buro 26 en Bureau 26. En vooruit via Buro25 en Buro27 zijn we nu hopelijk ook te vinden.

Wij ontwikkelen websites en Flash animaties vanuit Hardinxveld-Giessendam. Dit ligt in de regio Alblasserwaard tussen Gorinchem en Sliedrecht en vlakbij Papendrecht, Albasserdam, Werkendam en Giessen.

U ziet het, deze pagina staat boordevol met zoekwoorden waar wij graag op gevonden willen worden. Wilt u dat wij meedenken om ook uw website te optimaliseren voor zoekmachines? Neem dan gerust contact op.

Aan het einde van het jaar is het vrij gebruikelijk om goede klanten van het afgelopen jaar te bedanken. Dat willen wij dan ook graag doen dus, bedankt voor de prettige samenwerking! In plaats van het versturen van relatiegeschenken hebben we ervoor gekozen om een aantal goede doelen financieel te ondersteunen. Dit zijn geworden:

ronald-mcdonald-kinderfondsRonald McDonald Kinderfonds

Het Ronald McDonald Kinderfonds biedt een helpende hand aan gezinnen met een ziek of gehandicapt kind. In Ronald McDonald Huizen logeren gezinnen vlak bij het (psychiatrisch) ziekenhuis of revalidatiecentrum om dicht bij hun kind te kunnen zijn. In andere Ronald McDonald projecten kunnen zieke of gehandicapte kinderen samen sporten en spelen, of met het hele gezin op vakantie gaan.

www.kinderfonds.nl

mercy-shipsMercy Ships

Mercy Ships is een christelijke organisatie die hospitaalschepen gebruikt om hoop en genezing te brengen naar de allerarmsten in ontwikkelingslanden. Wereldwijd worden mensen en middelen gemobiliseerd om op een effectieve manier medische hulp en ontwikkelingssamenwerking gestalte te geven.

www.mercyships.nl

kikaKika (Kinderen Kankervrij)

KiKa (Kinderen Kankervrij) werft fondsen, die ten goede komen aan de zeven kinderkankercentra in Nederland. Om precies te zijn: aan onderzoek waarmee deze centra versneld therapieën beschikbaar willen maken voor een betere behandeling en genezing van kinderkanker. Minder pijn en strijd. En meer genezing en kwaliteit. Dat is waarvoor KiKa uw steun vraagt. Want kinderen met kanker worden liever gisteren beter dan vandaag.

www.kika.nl

wereld-natuur-fondsWereld Natuur Fonds

Het Wereld Natuur Fonds staat voor het beschermen van de rijkdom aan plant- en diersoorten op aarde. Voor huidige en toekomstige generaties. Dit doen we samen met de mensen die ons steunen, bedrijven, lokale bevolking en overheden. Vanuit Nederland financieren we meer dan 60 veldprojecten wereldwijd.

www.wnf.nl